Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Verisure plug in, smartplug og fuktmåler og HS


Gravity

Anbefalte innlegg

Hei!

Da kjører jeg det flotte Verisure plugin, og vil prøve på følgende IFTTT;

Klimadetektor viser temp og relativ fuktighet.

Om sistnevnte overstiger 50%, vil jeg at verisure smartplug aktiveres og således starte en ovn.

 

Ser dette eventet ut til å dekke dette?

 

 

humidity.png

Endret av Gravity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge ser riktige ut. Verisure-plugin er vel ikke «live» så da kan det vel ta noen minutter før endringer skjer? Ser du i devicelista at smartplug endrer seg til off?

 

EDIT:

På den første ville jeg lagt til «and smartplug is off», slik at den ikke prøver å slå på den på nytt hver gang, men bare hvis den er av fra før. 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ZoRaC skrev:

Begge ser riktige ut. Verisure-plugin er vel ikke «live» så da kan det vel ta noen minutter før endringer skjer? Ser du i devicelista at smartplug endrer seg til off?

 

EDIT:

På den første ville jeg lagt til «and smartplug is off», slik at den ikke prøver å slå på den på nytt hver gang, men bare hvis den er av fra før. 

Nei, jeg tror ikke den er live nei, så skal gi den noen minutter til å endre seg... Har nå ventet 30 min uten at tradfreeseer slår seg av.

Dete kan kanskje ha noe å gjøre med at gruppen med Ikealys står som off i HS, mens de faktisk er On som @Moskus har skrevet om..?

Ja, smartplug endres til off i devicelist.

 

Lurt å legge til «and smartplug is off» ?

Endret av Gravity
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, lilfire skrev:

Du kan (på eget ansvar) overstyre hvor ofte pluginen henter data fra verisure under innstilligene

image.png.06c6ee909569316b8fab46e24262da74.png

Ja riktig..

Leste vel noe om noen som skrev noe om at Verisure kunne bli litt sure ved for høy oppdateringsfrekvens....?

 

Men, er jo mye mer praktisk å få tilsendt verdier for temperatur f.eks. hvert 15. min. i forhold til standard som er hvert 60. min. på verisure sine sensorer som måler temperaturavlesninger og fuktighet.

Men om verdiene fra plugin hentes hvert minutt, vil jo f.eks. ikke tempverdier komme oppdatert før etter 59 min.

 

Men andre sensorer som smartplug og magnetkontakter vil jo være aktuelt å få litt raskere info om hvis man endrer oppdateringsfrekvens.

 

Det som hadde vært supert, var om man kunne sette individuell oppdateringsfrekvens pr. device

Endret av Gravity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan riskikere å få en epost fra de om du presser på for hardt ja. Jeg har fått dette når jeg stresstester. Men jeg har ikke hørt om noen brukere som har blitt sperret ute.

 

Når det gjelder tempratur så er det hvertfall for mine gen1 røykvarslere ikke mulig å hente ut denne info oftere enn hver 6. time. (altså røykvarslerene sender kun info til verisure sine servere hver 6. time) Vet som sagt ikke om dette intervallet er anderledes for nyere sensorer enn det jeg har.

 

Så en rask oppdateringsfrekvens er mer nyttig for andre sensorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gravity skrev:

Det som hadde vært supert, var om man kunne sette individuell oppdateringsfrekvens pr. device

 

Når man først henter data, så er kosten for å hente alt vs enkel device liten. Så å skille dette pr device kan medføre flere kall mot verisure siden hver device har sin egen frekvens.

Så er mer gunstig å hente all info når man først kaller verisure sine servere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.