Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Google Home og hs3


MrTiger

Anbefalte innlegg

Prøver å få Google Home til å fungere med homeseer.

går inn på legg til nye elementer i Google Home og søker opp homeseer, så langt fungerer det bra. Problemet et bare at den finne 11 enheter i homeseer og jeg har langt mer enn det? Hvorfor kommer ikke alt opp og hva kan jeg gjøre for å få flere elementer fra homeseer til Google Home.

de jeg Har fått inn fra hs3 fungerer bra med Google Home, bare synd at den ikle finner mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MrTiger skrev:

Den ser slik ut

hs3_dim.thumb.JPG.e575738a49f010b5664519aaed01ec85.JPG

 

Den så veldig snodig ut. Hva slags modul er det?

 

Til sammenligning ser mine dimmere (uavhengig av modell) slik ut:

image.png

 

image.png

 

Legg merke til at den er market som "Is Dimmable" og at "Control Use" er spesifisert på en måte som tilsier at dette er en dimmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Var i hvert fall tidligere et problem å koble til første gang dersom en hadde for mange (les: ikke mange) devices med voice command på.

Det en måtte gjøre var å skru av de fleste voice command og så knytte HomeSeer til Google Home.

 

Deretter kunne en gå inn å sette på Voice command på devicene igjen og så synkronisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenfor topic, men vil en google home mini fungere mot homeseer, eller må man ha den store google home?

Og, kan man få device value ut fra den? f.eks spørre om hva temperaturen er på en device?

Endret av Gjelsvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gjelsvik skrev:

Litt utenfor topic, men vil en google home mini fungere mot homeseer, eller må man ha den store google home?

Og, kan man få device value ut fra den? f.eks spørre om hva temperaturen er på en device?

Fungerer fint med mini.

Har faktisk ikke prøvd å hente ut device value.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Eg har hatt eit par rundar de Google svarer "Det ser dessverre ut til at HomeSeer ikke er tilgjengelig" eller noko liknande. 

Meldingen kjem typisk 2 av 3 ganger når det først er i gang. Restart av Chromecast plugin eller HS er fånyttes. 

Det einaste eg har fått til å virke er å fjerne HS frå Google Home, synkronisere og deretter legge inn igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser enhetene ut i Google Home appen?

 

Jeg la til en ny lampe her om dagen, ved å legge til stemmestyring på devicen i HS og "Hei Google - synkroniser enheter", men fikk den ikke til å fungere.

Når jeg sjekket lampen i Google Home appen var den ikke tilknyttet noe hjem.

 

Når jeg fikk gjort dette, fungerte det med stemmestyringen gjennom Google Home.

Endret av BME
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.