Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HeatIT Z-TRM2fx vs Heltun HE-ZW-THERM-FL2


Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Jeg ser litt på forskjellige termostater til styring av varmekabler (strøm). Jeg tenker først og fremst Z-Wave men er alltid åpen for innspill. 

 

Uansett, to kandidater stikker seg frem: 

 

Heltun koster 1600kr men kommer med intern temperatursensor som skal være ganske bra. Heatit er litt billigere på ca. 1200kr men krever ekstern temp. sensor slik at totalen kommer ganske nærme Heltun. Har folk her noen kommentarer på for/imot disse to? f.eks Hvor mye bråker de når de skrur seg av\på? 

 

Jeg skjønner at Z-TRM2FX er ganske populær her på forumet, spesielt etter den siste FW-oppdateringen. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt poeng med Elko-rammer, det må jeg forholde meg til flere steder. 
 

Når det gjelder ekstern temp sensor, så har en del xiaomi sensorer i bestilling. Jeg kunne kanskje potensielt brukt disse opp mot HeatIT’ene. 
 

Finnes det andre gode alternativ enn de jeg har sett på? Burde jeg feks vurdert andre typer enn Z-Wave også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Utgaardsloke skrev:

Når det gjelder ekstern temp sensor, så har en del xiaomi sensorer i bestilling. Jeg kunne kanskje potensielt brukt disse opp mot HeatIT’ene. 

Nei.

 

33 minutter siden, Utgaardsloke skrev:

Finnes det andre gode alternativ enn de jeg har sett på? Burde jeg feks vurdert andre typer enn Z-Wave også? 

Elko har jo en Zigbee-termostat, men det er alltid et spørsmål om hvor godt støttet den er i de forskjellige systemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Utgaardsloke skrev:

Burde det ikke vært mulig å få termostaten til å holde en temperatur som ga feks 22 grader i xiaomi temperaturmåler i samme rom? 

Jo, men da må du styre av/på-kommander med eventer. Da kunne du klart deg med et vanlig relé.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Da kunne du klart deg med et vanlig relé.

Helt korrekt, gjorde det tidligere via en enkel termostat, fungerte helt greitt med separat temp.giver.

Men dette er på hytta, det er vinter, lang vei for elektrikker. Avventer til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.