Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Popp Z-Wave utendørs keypad satt ned 600


Mastiff

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, toonwolf skrev:

Denne finnes kun i EU-versjon av Z-Wave, tipper den lider samme skjebne som ID Lock når det gjelder å få den til å fungere 100% mot HS

Det ser jo ut til at den fungerer 100%, men sliter med dekningsproblemer....?

 

Sitat

Can confirm that everything works on the Popp keypad. Strange is that the signal strength (or if it something else) is very weak. I need to have the keypad 1 meter from the UZB-Controller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den ikke til å funke mot Homeseer og Danalock v3, prøvde linked devices etc, var ustabilt(alle enhetene hadde jeg bare noen cm fra hverandre, har en z-wavesender/mottaker rett ved) Fikk den til å fungere stabilt med lys og garasjeport. 
La den vekk da Danapad kom. 
Var noen som fikk den til å fungere stabilt mot Hassio. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@gullfrode Jeg hadde Danalock hjemme, men ga den ganske fort opp. Den hadde hysterisk dårlig rekkevidde på Z-Wave og var en j... plage å skulle sette opp. Og jeg hadde to stykker og testet med begge, så det kan være et eller annet med Danalocks implementering med Z-Wave. Kanskje... Jeg får se. Hvis ikke jeg er fornøyd med Poppen, sender jeg den rett tilbake.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mastiff skrev:

Z-Sticken min er selvsagt på fullt øs. Men Danalocken gikk det ikke å øke styrken på.

Åh, sånn å forstå. Jeg tolket det dit at du kunne justere sendestyrken på nodene. Dekning er mao. fremdeles ikke avhengig av programvaren. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mastiff skrev:

Jo, for styrken på selve Z-Sticken kan styres fra programvaren. Men det kan godt være det bare gjelder Hass, det er jo litt mer avansert enn de greiene du driver med...

Ja, jeg er jo klar over at ikke alle verdsetter kvalitet eller funksjonalitet like mye som jeg gjør. ;)

 

Jeg regner imidlertid med at de, som de fleste andre radioer, blir levert med full fyring. Så kan man evt. skru den ned hvis man ønsker det. Det behovet har jeg aldri hatt, greit med enebolig. Samt at jeg unngår Z-stick hvis jeg kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen foretrekker mest mulig fleksibilitet... Det var nå bare et forsøk på å forklare en mulig årsak til at Poppen funket dårlig. Hvis en feil i programvaren (eller en uheldig justering) gjorde at Z-Wave-kontrolleren sendte på lav styrke, kunne det jo forklare det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mastiff skrev:

Det var nå bare et forsøk på å forklare en mulig årsak til at Poppen funket dårlig.

Ja, og det er bra. Personlig synes jeg det er synd at sånt er et problem, for det kunne være så enkelt å unngå.

 

Så vidt jeg forstår har ingen faktisk fått til å koble den sammen med en Danalock? @gullfrode, begge deler var selvfølgelig inkludert secure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips med Z-stick er at antennen er på baksiden av den. Så snu den med siden der teksten er mot der man sliter med dekning kan hjelpe litt. Så ikke la siden med knappen og ledlyset gå den veien. Hadde problemer med dekning ut i garasjen til Danalock var i grenseland. Etter å ha snudd den riktig vei med antennen mot garasjen ble det bra :)

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å få lagt den til som sikker node, selv på 3-4 meters avstand med to vegger mellom. Men så skjer det ikke noe... Den står på "initialiserer (versions)" i Hass, og jeg ser ikke noe i Z-Wave-loggen når jeg slår inn en av pinkodene jeg har lagt inn og trykker *. Da lyser den grønt i noen sekunder, som jeg antar betyr "riktig kode". Bruksanvisningen var ganske mager, for å si det mildt... Er det noe jeg mangler her?

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det, den funker! Den trengte bare veldig god tid til å komme inn i systemet av en eller annen grunn. Da jeg skrev inn de to kodene jeg har lagt inn til nå, responderte den i loggen med

Received Central Scene set from node 10: scene id=1 in 0 seconds.
Received Central Scene set from node 10: scene id=2 in 0 seconds.

 

Så da antar jeg at den fungerer. Nå må jeg bare finne riktig automasjon for å sende videre en scene ID til sentralsystemet med MQTT, så jeg kan bruke det til noe!

 

Jeg får ikke til å sette koder fra Hass til Poppen, men jeg ser de riktige kodene når jeg sjekker Node user codes.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.