Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trigger / Event som setter timer på en bevegelses sensor eller diabler sensoren


Kenneth

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ettersom badet er ett rom som kun brukes en viss andel av døgnet ville jeg automatisere dette.

Jeg bruker DeConz, med en ikea trådri bevegelsen sensor og ikea trådfri GU10 led pærer.

 

Eventene som er satt opp er som følger:

2145881106_Screenshot2019-12-15at12_51_19.thumb.png.5c0d7bdf820b217a686bf207714b3dc4.png

 

Det jeg kunne ønske meg er muligheten til å enten overstyre replay action, eller bevegelses sensoren.

F.eks, hvis jeg på kvelden vil at alle lysene skal skru seg på og bli der f.eks i 30min. 
Slik som det er i dag vil lysene bli satt ihht de aktuelle eventene umiddelbart når bevegelsen sensoren ser bevegelse.

 

Er det i det hele tatt mulig med utvalget av event "kontroll" som er innebygget i HS3 å oppnå dette uten bruk av 3de part plugin som f.eks easy trigger?

 

Jeg kan også styre lyste via pad manuelt via imperiHome om det gir noen flere muligheter. 

 

Tips tas mot med takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kenneth skrev:

Er det i det hele tatt mulig med utvalget av event "kontroll" som er innebygget i HS3 å oppnå dette uten bruk av 3de part plugin som f.eks easy trigger?


Du kan ha en virtuell device for «manuell overstyring» med «ja/nei». Så kan du ha et event som trigger på en gitt knapp, e.l og som da setter denne til «ja» for så å sette den tilbake til «nei» etter 30 min. Så legger du til i de 3 eventene en condition for «and manuell overstyring is equal to nei». 
 

PS:

Du kan droppe «before 2359» og «after 0000», for det er det automatisk. ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, ZoRaC said:


Du kan ha en virtuell device for «manuell overstyring» med «ja/nei». Så kan du ha et event som trigger på en gitt knapp, e.l og som da setter denne til «ja» for så å sette den tilbake til «nei» etter 30 min. Så legger du til i de 3 eventene en condition for «and manuell overstyring is equal to nei». 
 

PS:

Du kan droppe «before 2359» og «after 0000», for det er det automatisk. ;) 

 

Hei @ZoRaC,

 

Det burde jeg faktisk ha tenkt på selv. Har jo brukt ligende på andre eventer.

Takk :)

 

Yes er klar over 0000, har kun lagt det inn for min egen påminnelse at det faktisk er slik det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.