Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Noen som har prøvd rimelig wifi garasjeportåpner


Anbefalte innlegg

Som f.eks denne; 

NOK 178.70  41%OFF | Wofea WiFi Switch Smart Garage Door Opener Controller with Alexa Google Home Smart Life/Tuya APP control
https://s.click.aliexpress.com/e/3hIExEFQ

 

Det jeg lurer litt på, er om det har noe betydning at jeg ikke har en manuell kablet bryter?

Endret av Gravity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gravity skrev:

Det jeg lurer litt på, er om det har noe betydning at jeg ikke har en manuell kablet bryter?

Det kommer an på hvilken portåpner du har. Har du kun fjernkontroll eller har du også mulighet til å koble til en bryter?

 

Hvis du likevel har HomeAssistant, hvorfor ikke bruke en Fibaro Smart Implant? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2019 den 10.11, Moskus skrev:

Det kommer an på hvilken portåpner du har. Har du kun fjernkontroll eller har du også mulighet til å koble til en bryter?

 

Hvis du likevel har HomeAssistant, hvorfor ikke bruke en Fibaro Smart Implant? :) 

Litt usikker, men det er kun fjernkontroll til begge. 

Jeg har en Liftmaster, men kan noen hjelpe meg med å finne modellen?

Kan det være 5580?

Er ute etter bang for buck$ ?

 

20191217_073036.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har enheten kommet.

Er det noen med liftmaster 5580 som har koblet til veggbryter som kunne tatt et bilde av hvilke innganger som er brukt?

Det står at det skal kobles inn i de inngangene denne bryteren er koblet, men vi har ikke bryter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gullfrode skrev:

Spiller nok ikke noen rolle hvor + og - er i portåpneren, putt de i de to kontaktene til venstre som på tegninga over. 
fungerer som en ringeklokke, kontaktene kortsluttes i et lite sekund, så får motoren beskjed om start/stopp. 

Takk da prøver jeg på det, var bare litt redd for å kortsluttet noe...

Endret av Gravity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, xibriz skrev:

Jeg har meget god erfaring med billige løsninger ettersom den jeg lagde selv kostet rundt 25 kr :)

Så bra ? denne kostet rundt 100-lappen og fungerer som bare det ?

.........og, som er plug&play

Endret av Gravity
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, xibriz skrev:

Jeg har meget god erfaring med billige løsninger ettersom den jeg lagde selv kostet rundt 25 kr :)

... forskjell på det man lager selv (når man har kunnskapen til på sin side) og det man kjøper billig fra Kina. ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Etter et par måneders bruk, er jeg veldig fornøyd med produktet tatt pris i betraktning. ?

Jeg kan sette opp IFTTT som lukke ved avreise, åpne ved ankomst, åpne/stenge basert på værvarsel, kalender osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gravity Jeg tror jeg ville ha fastmontert enheten i taket. Når den henger slik så kan du risikere at den løsner og drar ut ledningene fra garasjeåpneren. Noen skruer, plugger og metallbånd eller noe og du har en løsning som tåler litt mer.

Men flott at du fikk "Best Bang for Buck" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Guahtdim skrev:

@Gravity Jeg tror jeg ville ha fastmontert enheten i taket. Når den henger slik så kan du risikere at den løsner og drar ut ledningene fra garasjeåpneren. Noen skruer, plugger og metallbånd eller noe og du har en løsning som tåler litt mer.

Men flott at du fikk "Best Bang for Buck" ?

Ja, den hang der bare for bildegrunner. Satt den oppå selve motoren, men skal feste den bedre. Ville bare sjekke om dette fungerte før det ble noe mer permanent festing.  Takk for påminneren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.