Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Har du et smart juleprosjekt TU kan skrive om?


MathiasTU

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er journalist i TU og jobber med en sak om hvordan nordmenn automatiserer/"smartifiserer" jula. I den anledning lurer jeg på om noen av dere har artige juleprosjekter vi kan skrive om. Det kan være alt fra belysning, et syngende, dansende juletre til noe annet gøy. Alle prosjekttips er velkomne! Send gjerne PM eller kommenter her hvis dere gjør noe selv eller vet om noen som gjør noe. 

 

Tusen takk!

 

Vennlig hilsen

Mathias Klingenberg

Journalist, TU.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kommentarer har du fra før, men jeg kan poste dem her til inspirasjon for andre. :)

  • Julemusikk over hele huset via alle Squeezeboxer og/eller Alexa'er.
     
  • Automatiserer innendørs julebelysning med enkle 433Mhz-plugger
     
  • Alle husets TVer settes på NRK kl 11 på julaften for å vise "Tre nøtter til askepott".
    (Vurderer samme system for "Hovmesteren", men de vimser litt med klokkeslettene...)
     
  • "Alexa, turn on christmas mood". :P
    Lys dimmes, rødt lys i stua, "te-lys" skrus på, TVen tenner peisen og Michael Buble synger julen inn.

     
  • Istedenfor de (deilig) enkle juletrelysene som ble styrt med IR, er årets oppgradering til Twinkly. Skriver ferdig scriptet denne uka, treet skal pyntes til helgen. Juletrelysene er av om natten, så de skrus på ved første bevegelse i stua når huset har gått over til "Morgen"-modus
     
  • Utendørsbelysningen behøver en oppgradering fra 2015 og 2017. Jeg har blitt tipset om xLights som virker mye bedre enn det jeg har gjort til nå.
     

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.