Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Effekt-spikes lest ut fra HAN


Anbefalte innlegg

Hei!

Min første post :)


Jeg har koblet til noe utstyr på HAN-porten og observerer noe rart:
ca en gang i halvtimen leses det av veldig høye effektverdier i korte tidsrom. Opp til > 40 kW i 5 sekunder, ned til 5kW i 5 sekunder og opp til > 40kW igjen. Dette varer i ca 5 minutter før effektverdien stabiliserer seg på normalt nivå igjen. 

 

Er dette normalt??

 

Jeg bruker en TSS721 til MBUS->TTL, leser av med en nRF52832, sender til Raspberry Pi og parser data med han-port fra BKK. Har en Kaifa MA105H2E AMS.

Eksempel output fra han-port og screenshot fra grafana vedlagt.

 

grafana.png

han-port_output.txt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et "vanlig" hus så vil jeg påstå at 40kW hørtes veldig unormalt ut. Du må nesten si først om det er noe i huset ditt som kan trekke slike enorme laster, dette er mer enn en hus-hurtiglader til el-bil ville trukket antar jeg.

 

Jeg holder en knapp på at det er en feil et sted, og at dette ikke er ditt riktige forbruk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ventilasjonsanlegg eller el-bil. Lurer på om det kan være pga varmekabler, med det er jo avsindig mye... 

 

Tenker å utelukke nRF'en (koble TSS rett på Pi), men det må bli etter jul en gang. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.