Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Phlocation eller alternativ


dr.phil

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere for å styre eventer etter når man kommer hjem (Geofence)?

Har forsøkt å søke og finner litt om PHolcation2, men utifra det jeg har sett så utvikles ikke denne lenger?

Noen tips tli andre alternativ?

Ønsker ikke at man skal kunne se hvor de forskjellige mobilene er til envher tid, men når device er "hjemme".

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyhetene om at utvikling av PHlocation og "sooty" (Paul) har jeg ikke fått med meg. Det var jo i utgangspunktet dårlige nyheter, men ut fra denne posten så er det håp om at han kommer tilbake.

En av grunnene til at jeg ikke har fått det med meg er at jeg har hatt plugin'en kjørende uten større problemer det siste året, så man kan jo håpe at det fortsetter sånn...

(Hadde problemer for en ukes tid siden, men det problemet lå hos HomeSeer siden URL-en som var satt opp som Webhook i Geofency sluttet å fungere)

 

Jeg har selv testet litt med bruk av Apple Homekit og Homebridge. Har satt opp en automasjon på iPhonen som trigger devicer i Homeseer når jeg kommer og går. Dette fungerer stabilt på min telefon, men jeg har ikke fått det til å fungere på samboeren sin. Tror det er noe med rettigheter knyttet til lokasjonsinformasjon på andres enheter. Jeg "eier" huset i Home-appen så jeg må sette opp automasjonen, men automasjonen er avhengig av lokasjonsinformasjon på hennes enhet... Siden GeoFency/PHlocation2 fungerer så greit så har jeg ikke brukt så mye tid på det.

 

Men om noen benytter en annen løsning så er jeg også interessert i en Back-up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Geofency og PHLocation (1). Har fungert stabilt i et par år. Har ikke brydd meg om å portere til PHLocation2.

Utvidet med iBeacon i sommer, for å få bedre nøyaktighet på at vi faktisk er hjemme før døra låses opp (se guiden min på forumet). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20/12/2019 at 10:25, Hillmar said:

Nyhetene om at utvikling av PHlocation og "sooty" (Paul) har jeg ikke fått med meg. Det var jo i utgangspunktet dårlige nyheter, men ut fra denne posten så er det håp om at han kommer tilbake.

En av grunnene til at jeg ikke har fått det med meg er at jeg har hatt plugin'en kjørende uten større problemer det siste året, så man kan jo håpe at det fortsetter sånn...

(Hadde problemer for en ukes tid siden, men det problemet lå hos HomeSeer siden URL-en som var satt opp som Webhook i Geofency sluttet å fungere)

 

Jeg har selv testet litt med bruk av Apple Homekit og Homebridge. Har satt opp en automasjon på iPhonen som trigger devicer i Homeseer når jeg kommer og går. Dette fungerer stabilt på min telefon, men jeg har ikke fått det til å fungere på samboeren sin. Tror det er noe med rettigheter knyttet til lokasjonsinformasjon på andres enheter. Jeg "eier" huset i Home-appen så jeg må sette opp automasjonen, men automasjonen er avhengig av lokasjonsinformasjon på hennes enhet... Siden GeoFency/PHlocation2 fungerer så greit så har jeg ikke brukt så mye tid på det.

 

Men om noen benytter en annen løsning så er jeg også interessert i en Back-up.

En liten oppdatering herifra:

Det viste seg at samboer sin Apple-konto var satt opp med feil enhet som «lokasjonsenhet». Når jeg fikk rettet opp dette slik at lokasjoner til telefonen hennes benyttes så fungerer det å bruke HomeKit til å sette Devicer i Homeseer «av» eller «på» avhengig av om vi er hjemme eller ikke.

Jeg setter derfor opp denne løsningen parallelt med PHlocation for å få en mer robust løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Noen andre som har fått problemer med phlocation2?

 

mar-15 09:16:28   PHLocation2 Error (ProcPositionData) Error validating position data! System.InvalidCastException: Konvertering fra strengen 10.03.2020 18.21.53 til typen Date er ikke gyldig. ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDate(String Value) ved o.b(c A_0)
mar-15 09:16:28   PHLocation2 Error

(ProcPositionData) Error validating position data! System.InvalidCastException: Konvertering fra strengen 10.03.2020 18.22.23 til typen Date er ikke gyldig. ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDate(String Value) ved o.b(c A_0)

 

 

Skjønner ikke hva som kan ha hendt. Flyttet hs3 serveren til en ny installert win10 pro. Etter noen dager fikk jeg denne. Prøvde å flytte hs3 serveren til annen pc. Samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Slabbedask skrev:

Installerte den for 3 timer siden :D :D på telefonen.

Noen her som har mere info

Ikke annet enn reviews

det virker som om for lenge siden var det bra tilbakemelding men i senere tid har de fått dårlig tilbakemelding 
995E5126-D55E-4E56-9177-BCACFFB82711.thumb.png.af4a5af142ea00570cb3512aa2cac229.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frankis78 skrev:

Ikke annet enn reviews

det virker som om for lenge siden var det bra tilbakemelding men i senere tid har de fått dårlig tilbakemelding 
995E5126-D55E-4E56-9177-BCACFFB82711.thumb.png.af4a5af142ea00570cb3512aa2cac229.png

 

Jeg har Android, er dette fraiPhone?

Er  tilbakemeldinger men ikke om virus nylig ihverfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Frankis78 skrev:

Dette var på iPhone .

Flere skrev at de måtte kjøpe ny telefon etter å ha installert appen?

Jeg ville laste den ned, men ble skeptisk?

Ikke noe om virus helt ned til 2017, og de siste tilbakemeldingene var fra 2020.

Men det er som sagt Android da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Terje Klungervik skrev:

Noen andre som har fått problemer med phlocation2?

 

mar-15 09:16:28   PHLocation2 Error (ProcPositionData) Error validating position data! System.InvalidCastException: Konvertering fra strengen 10.03.2020 18.21.53 til typen Date er ikke gyldig. ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDate(String Value) ved o.b(c A_0)
mar-15 09:16:28   PHLocation2 Error

(ProcPositionData) Error validating position data! System.InvalidCastException: Konvertering fra strengen 10.03.2020 18.22.23 til typen Date er ikke gyldig. ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDate(String Value) ved o.b(c A_0)

 

 

Skjønner ikke hva som kan ha hendt. Flyttet hs3 serveren til en ny installert win10 pro. Etter noen dager fikk jeg denne. Prøvde å flytte hs3 serveren til annen pc. Samme problemet.

 

Det er Life360 hvor feilen lå til meg. Klarte ikke å poll mot life360. Gikk over til egigeozone. Da fungerte alt igjen på min telefon. Får se om jeg klarer å få huawei'en til min samboer til å klare å bruke egigeozone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Terje Klungervik skrev:

 

Det er Life360 hvor feilen lå til meg. Klarte ikke å poll mot life360. Gikk over til egigeozone. Da fungerte alt igjen på min telefon. Får se om jeg klarer å få huawei'en til min samboer til å klare å bruke egigeozone.

Jeg fikk ikke life360 til å virke, device viser borte hele tiden. 

Jeg har Huawei telefon, var det noe problem med det merket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Frankis78 skrev:

Ikke annet enn reviews

Ja, for de er pålitelige når det gjelder virus... 

 

15 timer siden, Frankis78 skrev:

Flere skrev at de måtte kjøpe ny telefon etter å ha installert appen?

Jeg ville laste den ned, men ble skeptisk?

Tror du Apple, av alle i hele verden, hadde tillat en app med virus som bevisst ødelegger telefonen i App Store...?

 

Life360 virker fremdeles utmerket hos meg med PHlocation2. Har kjørt fint ganske lenge nå. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sleit litt med å få egigeozone og phlocation til å fungere bra nok. Registrerte ikke at jeg var hjemme før jeg var kommet meg inn og tatt av meg jakka lol.

Mulig config feil fra min side. Men etter at jeg la inn 360 og Life 360 plugin som funker det så langt gull. Dette er med Android (samsung tlf.) Kjører fremdeles trial og tester litt til før jeg kjøper den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Terje Klungervik skrev:

Fikk dette problemet etter å ha flytter fra win 10 til en annen win 10. 

Ja, da tipper jeg at den nye Win10 maskinen har engelsk språk og engelsk formatering av dato og klokkeslett. Det var det jeg tenkte på med "locale".

 

Hva om du setter det til norsk? :)

Settings -> Time & Language -> Region -> 

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på norsk på alle innstillinger. Skal se om jeg kan fiske opp en litt eldre backup av homeseer. Se om det hjelper å avinstallere og installere hs3 på nytt. Så legge over backupen. Det har vel ikke noe å si at win10 blir kjørt på en virtual pc på en synology nas?

 

locale.PNG.ad0d69b134bbc923568a03545b98adbc.PNG

Endret av Terje Klungervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg opprettet en ny virtual windows. Fikk tak i siste homeseer 3 fra den gamle serveren. Får fortsatt samme error beskjedene. 

Installerte homeseer 3 på min hovedmaskin. Fikk samme problemene også her. 

mar-16 22:35:00   weatherXML Error checkReset: Konvertering fra strengen 27.02.2020 00.00.03 til typen Date er ikke gyldig.
mar-16 22:34:51   PHLocation2 Error (ProcPositionData) Error validating position data! System.InvalidCastException: Konvertering fra strengen 27.02.2020 15.29.54 til typen Date er ikke gyldig. ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDate(String Value) ved o.b(c A_0)

 

Dette er setupen jeg kjører. HS3 på win10 pro på norsk. win10 kjøres på virtual pc fra synology nas. zwave sticken er i en raspberry pi så jeg kjører usb over ethernet. Hadde ikke disse problemene før jeg gikk over til virtual pc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.