Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

SCRIPT: Twinkly.vb - Juletrelys med forhåndsdefinerte og egne animasjoner


Moskus

Anbefalte innlegg

Innstallerte script, kjørte script med "Setup" og fikk device med knapper og satte inn IP addresse, men fikk dette når jeg prøvde å trykke på "OFF" knappen for device:

 

Running script Twinkly.vb :Exception has been thrown by the target of an invocation.->Does entry point ButtonPress exist in script? at System.RuntimeMethodHandle.InvokeMethod(Object target, Object[] arguments, Signature sig, Boolean constructor) at System.Reflection.RuntimeMethodInfo.UnsafeInvokeInternal(Object obj, Object[] parameters, Object[] arguments) at System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture) at Scheduler.clsRunVBNetScript.ExecuteScript()

 

Noe jeg har oversett her?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, Moskus said:

... er IP-adressen riktig?

ja, den pinger greit. Kjører HS3.

 

Ser i log, siste melding øverst:


Dec-21 14:48:01	 	Error 3	Running script Twinkly.vb :Exception has been thrown by the target of an invocation.->Does entry point ButtonPress exist in script? at System.RuntimeMethodHandle.InvokeMethod(Object target, Object[] arguments, Signature sig, Boolean constructor) at System.Reflection.RuntimeMethodInfo.UnsafeInvokeInternal(Object obj, Object[] parameters, Object[] arguments) at System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture) at Scheduler.clsRunVBNetScript.ExecuteScript()
Dec-21 14:48:01	 	Twinkly	In DoCmd) after Code, before TwinklyAuthentication
Dec-21 14:48:01	 	Twinkly	Code: JFBFHQ11IUX1J8BA8V84KH1DT08JE7Q1
Dec-21 14:48:01	 	Twinkly	Starting DoCmd()
Dec-21 14:48:01	 	Device Control	Device: Twinkly Twinkly Twinkly to Off (Execute Script) by/from: CAPI Control Handler

 

Den stopper på Login(...): Dim auth As TwinklyAuthentication = Login(code, forceNew:=True)

 

Jeg har engelsk settings i Win10 og punktum som desimal tegn, men tror ikke det har noe å si her.

 

...men ikke så viktig, får ta en upgrade til HS4 snart og ta en liten clean up samtidig på ting og tang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo fremdeles ut som en JSON-feil, merkelig nok. Det er jo ikke så mye annet som skal feile der.

 

Hva om du prøver JSON-filen som HomeSeer selv bruker?

ScriptingReferences=System.Core;System.Core.dll,Newtonsoft.Json;C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\Bin\homeseer\Newtonsoft.Json.dll

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Moskus said:

Høres jo fremdeles ut som en JSON-feil, merkelig nok. Det er jo ikke så mye annet som skal feile der.

 

Hva om du prøver JSON-filen som HomeSeer selv bruker?


ScriptingReferences=System.Core;System.Core.dll,Newtonsoft.Json;C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\Bin\homeseer\Newtonsoft.Json.dll

 

Det gjorde susen! Forstår meg ikke på JSON DLL filen, føler jeg flytter rundt på denne hele tiden med plugins og editerer scripting references flere ganger, vet den ikke skal ligge i root folder, men at den nå må ligge i homeseer folder var nytt...  bare finne ut om det er noe annet som ikke virker nå😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
14 timer siden, Kenneth skrev:

Jeg åpnent en support ticker relatert til kanppene til plugin blir borte etter restart av HS.

1 og en halv måned senere, null svar ifra support.. IKKE IMPONERT!!! 🙈😂

Har du nummer på denne så kan jeg purre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hva gjør egentlig de tre knappene Movie, Effect og Demo?

Movie-knappen ser ut til å starte hva jeg har valgt som Effects i Twinkly-appen, Effect-knappen starter Pale Rainbow hos meg, og Demo-knappen gjør ingenting.

 

Ønsker meg litt info rundt hva knappene egentlig skal gjøre?

Og jeg lurer på om det er mulig å få knapp/funksjon for å starte lagret Playlist?

 

Ser ut som med litt hacking at å bytte til playlist skal være mulig via https://xled-docs.readthedocs.io/en/latest/rest_api.html#get-led-operation-mode

 

Svarer meg selv litt, la inn følgende endring i scriptet:
hs.WriteLog("Twinkly", "Added button 5: " & hs.DeviceScriptButton_AddButton(devID, "Playlist", 105, "Twinkly.vb", "ButtonPress", "Playlist", 1, 5, 1))

 

Og flyttet Off-knapp til nummer 6. Tror det fungerte greit.

Takk for script @Moskus

Endret av hce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gizmo skrev (10 minutter siden):

Movie knappen starter og stopper lagret playlist hos meg...

Interessant, Movie-knappen starter siste valgt Effect hos meg.

 

Jeg har RGBW lenken med 400 LEDs, oppgraderte akkurat til siste firmware release 2.8.4.

 

Edit: Effect og Movie, kan det være to sider av samme sak? En Effect med "animasjon" er en Movie?

 

Fra API-dokumentasjonen:
 

Mode can be one of:

  • off - lights are turned off
  • color - lights show a static color
  • demo - demo mode, cycles through pre-defined effects
  • effect - plays a predefined effect
  • movie - plays an uploaded movie
  • playlist - cycles through playlist of uploaded movies
  • rt - receive effect in real time
Endret av hce
Mer utfyllende svar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg har 2.8.3 som firmware på mine, en med 250 leds og en med 400. Ser at jeg var unøyaktig i min beskrivelse, sett i lys av de definisjonene gitt over. Jeg har en playlist på de hver av de to lenkene jeg har. Stopper dem midt på natten med HS (OFF), og starter igjen på morgenen med "movie". Edit: Men jeg har altså lagt til flere effekter som kjører i en evig loop - en playlist. 

Endret av Gizmo
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det litt forskjellig oppførsel tydeligvis. Det var ihvertfall lett å endre til å få playlist til å fungere på mine.
 

Noe for nye brukere å være obs på.
 

Fungerer ihvertfall fint nå med timer og mode. Neste steg er å involvere sonosen og beveglesessensor 🤓

 

Oppdatering: i appen kunne jeg skru på at den skulle vise demoprogram, antagelig derfor demo mode ikke gjorde noe hos meg.

Endret av hce
La til info om demo mode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hei! 

 

No er det snart jul, og eg har bestilt 7stk led-gardiner frå Twinkly, tanken er å endre fasaden på huset i desember.

 

Frå før har eg en twinkly 600led rgb slynge, som stod på juletreet i fjor. :)

 

Gleder meg til pakke i posten! :)

 

Mvh

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.