Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Elektromagnetisk lås med UMV3+Danapad


toonwolf

Anbefalte innlegg

Her ser du en elektromagnetisk lås montert på en særdeles vindskjev dør. Du får ikke noe billigere og mer driftsikkert låsesystem enn dette. En annen STOR fordel er at i motsetning til vanlige kodelåser går denne på strøm/12V. Du trenger derfor aldri å skifte batterier på selve låsen, kun på Danapad og Fibaro the button ca hvert 2 år. Pris for komplett lås med kodepanel og dørlukker om du shopper litt rundt på diverse nettbutikker er ca kr 3500,- og ja jeg vet at det burde vært brukt en Z-brakett siden døra slår innover, men det får komme en annen gang. Bytte den vindskjeve døra gidder jeg ikke. Bruker HomeSeer og GCalSeer for å styre låsen/tildeling av koder. Montert i en bod som brukes av en tennisklubb om noen skulle være i tvil.

  • Elektromagnetisk lås (kjøpt på eBay fra Kina)
  • Dørlukker kjøpt på Jula
  • UMV3 og Danapad kjøpt hos Intin
  • Fibaro the button fra Elkjip
  • LED lys for å vise status med Fibaro RGBW kontroller kan også være smart for å vise om døra er låst eller ikke

Video: https://drive.google.com/file/d/1aqqwLwOtIXLICSXUDoFMP_7zxZZFjaau/view?usp=sharing

 

20191220_122317.thumb.jpg.6cc73b66c277becb2a42c06997378f84.jpg

Endret av toonwolf
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Moskus skrev:

Da kan det være at jeg går for denne muligheten i garasjen hvis jeg ikke finner en annen måte!

Elektromagnetiske låser er fine i uteboden/garasjen eller industribygg hvor det ikke gjør noe om man har en "kladd" som henger på denne måten. UMV3 er også en relativt billig løsning. En som selger de for 750 pr stk på finn nå. Danapad kan du få for ca 700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, toonwolf skrev:

Her ser du en elektromagnetisk lås montert på en særdeles vindskjev dør. Du får ikke noe billigere og mer driftsikkert låsesystem enn dette. En annen STOR fordel er at i motsetning til vanlige kodelåser går denne på strøm/12V. Du trenger derfor aldri å skifte batterier på selve låsen, kun på Danapad og Fibaro the button ca hvert 2 år. Pris for komplett lås med kodepanel og dørlukker om du shopper litt rundt på diverse nettbutikker er ca kr 3500,- og ja jeg vet at det burde vært brukt en Z-brakett siden døra slår innover, men det får komme en annen gang. Bytte den vindskjeve døra gidder jeg ikke. Bruker HomeSeer og GCalSeer for å styre låsen/tildeling av koder. Montert i en bod som brukes av en tennisklubb om noen skulle være i tvil.

  • Elektromagnetisk lås (kjøpt på eBay fra Kina)
  • Dørlukker kjøpt på Jula
  • UMV3 og Danapad kjøpt hos Intin
  • Fibaro the button fra Elkjip
  • LED lys for å vise status med Fibaro RGBW kontroller kan også være smart for å vise om døra er låst eller ikke

Video: https://drive.google.com/file/d/1aqqwLwOtIXLICSXUDoFMP_7zxZZFjaau/view?usp=sharing

 

20191220_122317.thumb.jpg.6cc73b66c277becb2a42c06997378f84.jpg

 

Dumt spørsmål kanskje, men dersom denne står på utsiden av døra, vil da ikke en innbruddstyv enkelt kunne skrue den ut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, borg1n skrev:

 

Dumt spørsmål kanskje, men dersom denne står på utsiden av døra, vil da ikke en innbruddstyv enkelt kunne skrue den ut?

Ikke dumt spørsmål i det hele tatt. Det er også grunnen til at jeg skrev "og ja jeg vet at det burde vært brukt en Z-brakett siden døra slår innover, men det får komme en annen gang". Du må ha en slik brakett om du skal montere låsen på innsiden av døra. Har vurdert det som veldig lite sannsynlig at noen vil bryte seg inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.