Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Netatmo Welcome plugin UltraJones Homeseer


Slabbedask

Anbefalte innlegg

Du har laget deg en webapp på dev.netatmo.com, slik at du får client_id og client_secret? Logg inn med netatmo-kontoen(tror jeg, en del år siden jeg gjorde det). 
legg inn brukernavn/passord/client_id og client_secret i setup på plugin, så skal det funke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, gullfrode skrev:

Du har laget deg en webapp på dev.netatmo.com, slik at du får client_id og client_secret? Logg inn med netatmo-kontoen(tror jeg, en del år siden jeg gjorde det). 
legg inn brukernavn/passord/client_id og client_secret i setup på plugin, så skal det funke. 

 

Heisann :)

Ja, jeg har ordnet client_id og Client_seccret.

Mulig jeg må legge til cameraene på et vis?

Jeg har 1 stk Welcome og 3 stk precense.

Er nybegynner på dette.

Status ser ok ut, og teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Heisann,

Jeg sliter fortsatt med å få netatmo kamera inn i homeseer. Jeg har 1 stk welcome og 3 stk precence utekamera.

Det jeg gjør er å installere plugin og aktivere den. Går til pluginen option og legger inn samme e-mail adresse og passord som jeg bruker i netatmo eget system. 

Jeg laget meg client id og secret på dev netatmo. Jeg tastet bare inn noen tilfeldige opplysninger som navn og e-mailadresse på dev netatmo siden, så fikk jeg generert id og secret.

Ser også den vises som app i metatmo systemet.

Er det noe jeg har glemt eller gjort feil?

Får bare de 2 devicene som vist under. Må jeg legge inn ip adresser til camera noen steder?

 

 

image.thumb.png.a4d4d4ac9b7a7e9b0fb5c7da8d8865b2.png

 

image.thumb.png.b22ef49eb9267486031b28cea46f4dca.png

 

image.thumb.png.3476972cb86ead89d53936446829efd3.png

 

 

image.png.1c7f216bcbd8ef793f4fe52054d0dd1e.png

 

 

image.thumb.png.ea3954137277071c774e1e14c00bed7a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Tror du skal høre med UltraJones på HS-forumet. 

Jeg har spurt på forumet til Netatmowelcome, lagt ut error log samt spurt om plugin fortsatt er supported.

Men får ikke svar, jeg har sendt email også.

Det var også en feil med netatmo weather station på nyåret som ble fixet, men ikke noe som sjer på welcome forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2019 den 8.35, gullfrode skrev:

Du har laget deg en webapp på dev.netatmo.com, slik at du får client_id og client_secret? Logg inn med netatmo-kontoen(tror jeg, en del år siden jeg gjorde det). 
legg inn brukernavn/passord/client_id og client_secret i setup på plugin, så skal det funke. 

 

Virker pluginen fortsatt til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.