Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Google nest mini og Futurehome


Anbefalte innlegg

Jeg er forholdsvis fersk på smarthusfronten, med futurehome som kjerne og endel belysning og varme styrt av denne. Jeg har nettopp lært meg ifttt, og ser at det gir meg nye muligheter. Men, går det an å få Google Nest mini til å ta imot talekommandoer for å styre ifttt? Vil gjerne kunne si OK Google, godtatt, og få alt lys til å slå seg av. Forslag og ideer mottas med takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2019 den 17.02, Moskus skrev:

OK. Da vil det for de aller, aller fleste altså ikke fungere. Det er noen som påstår at de har det, men det kan visst også forsvinne uten forvarsel...

 

Det kommer nok, selv om det trekker ut i tid.

 

Det fungerer vel for de aller fleste, avhengig av definisjon. De fleste som bruker Google Assistant har nok språket satt til engelsk. Ikke bare de fleste, men alle, kan sette språket til engelsk om de ønsker, og får dermed funksjonaliteten. Uansett er det bedre en Alexa, som kun støtter engelsk. Løsningen her i Norge er jo bare å sette engelsk som hovedspråk og norsk som andrespråk så får du det beste fra begge språk ? (og dette kan de fleste gjøre, og få til å fungere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.