Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Strømforsyning til 3-4 overvåkningskameraer


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha tre eller fire kameraer stående utenfor huset, og jeg vil helst ikke kjøre opp mer kabel enn nødvendig (det blir strøm til kameraene, nettverkskabel til en switch og strøm til switchen, pluss en antennekabel til parabolen, og da begynner det å bli litt trangt i trekkerøret). Så jeg har tenkt kjøre en felles strømkabel til kameraene (som alle er 12V 1 amp original strømforsyning). Det er vel ikke noe i veien for å gjøre det sånn? Strømmen har jeg tenkt å få fra en 12V strømforsyning til bærbar pc, som gir 72 watt, og altså 6 ampere. Er det noen logisk brist eller tydelig tabbe i denne planen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Da blir det én kabel mindre (en lavspent strømkabel) opp til boksen, men det koster vel noen kroner ekstra for POE-switchen. Jeg forklarte det litt forenklet, siden jeg egentlig ikke tenkte å blande POE inn i saken, men det skal gå felles lavspent strøm og nettverk (pluss den nevnte antennekabelen) i ett trekkerør under kledningen opp til en koblingsboks på veggen av denne typen:

 

image.thumb.jpeg.1b403bd964ac998aa46d76651d30d5df.jpeg

 

Så skal kabelen gå fra undersiden av den (for å unngå lekkasje) ut til kameraene. Tre av dem blir stående like rundt hjørnet for den boksen, med en kort og enkel kabelkanal, og så er det et ekstra kamera noen meter borte, som jeg kjører eget trekkerør til fra boksen på veggen på innsiden av kledningen. Så da blir det POE på en halvmeter til en meter på tre kameraer. Er det verdt de ekstra komponentene? Trekkerøret har ikke plass til mer enn to nettverkskabler i tillegg til antennekabelen, så switchen med POE kan ikke stå i teknisk rom, og det er altfor mye bry å legge opp et trekkerør til, da må det bores i betong og tas ned 8-10 kledningsbord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.