Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro HCL og ID lock 150


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg er ny her, (ja, jeg har googla og søkt før jeg posta)

Begynte for en tid siden med Home Assistant, dette for å kunne presentere enkelt og greit de "smarttingene" vi har i huset. Jeg har en blanding av Philips Hue, Sonos og nå begynt litt på z-wave.

Lang historie kort - (dårlig på koding), så gikk til innkjøp av en Fibaro HCL. Har nå koblet IDlock 150 sammen med denne og en Fibaro Wallplug. Da jeg kobla inn IDlock150 inn på nettet fikk jeg 2 IDLock enheter. (se bilde)  

Den ene kom opp som en dørlås og den andre som en ukjent enhet. Har noen av dere opplevd dette tidligere eller vet hva den andre er til? Den har ingen konfigurasjon annet enn samme oppsett som selve låsen.

Tips?

image.png

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten prøvd å "force remove" den i HCL, men får da denne tilbakemeldingen i loggen: 

[12:43:00] Home Center in learning mode
[12:43:04] Removing devices finished
[12:43:06] ID 10: NOP sending succeeded. The device has not been removed. Please use Learning Mode to remove it.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har en Fibaro HC2 og en ID Lock 150. Jeg fikk også opp to enheter da jeg inkluderte låsen. Du kan trygt gå inn på den med eske-ikon og skjule den fra lista over enheter. Jeg har hatt dette oppsettet i ett års tid nå og har ikke hatt noen problemer.

 

Enheten med eske-ikon er "master" og det er slave-enheten (den med ID Lock-ikon) du kommer til å forholde deg for fjernstyring.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, det er forsåvidt greit. Jeg kan sikkert skjule den.

Ser ditt oppsett slik ut? 

Configuration - Not configured. Jeg sliter også med å lese ut config ifht. pin-kode oppsett. Andre erfaringer rundt dette?

 

image.png.5d934d734c5f1624da622b70d226f15c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er Configured, men jeg husker ikke hva jeg måtte gjøre for å få til det. Mulig den ble satt av seg selv...

 

Men jeg klarer heller ikke å lese ut PIN-kodene. Om jeg trykker på Synchronize så tømmes batteriene i låsen, men ingenting blir synkronisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.