Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Termostat for varmekabler med Homekit støtte


Anbefalte innlegg

Hei Spør her siden jeg ikke finner ut så veldig mye

Jeg pusser opp i kjelleren og tenker å automatisere varmen nede i samme systemet som jeg allerede kjører med men sliter med å finne produkt som både er kompatibelt med 230v, HomeKit og varmefolie/varmekabler og eventuelt allerede passer inn i Elko sine bokser 

 

Har sett litt på termostatene fra Heatmiser og lurer på om noen har erfaring med termostatene dere og om den i det hele tatt er lov å bruke i Norge

https://heatmisershop.co.uk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heatmiser er bra og fungerer utmerket i Norge. Det er selvfølgelig lov å installere, det finnes også norske forhandlere men du kan kjøpe direkte og få elektriker til å montere.

 

MEN: Merk at selve termostatene ikke passer inn i Elko-rammer. Du må ha en egen, separat veggboks for dem.

 

 

9 timer siden, Hjelmseth skrev:

men sliter med å finne produkt som både er kompatibelt med 230v, HomeKit og varmefolie/varmekabler og eventuelt allerede passer inn i Elko sine bokser 

Dette sliter du nok med å finne fordi dette produktet sannsynligvis ikke finnes enda.

 

HomeKit-støtten generelt er økende, men det går saaaakte. Hvis du virkelig har tenkt å gjøre noe smart, så er det bedre å finne en smarthushjerne som du får til å snakke med HomeKit via HomeBridge. HomeKit alene enda ikke "helt der" i mine øyne (som er forholdsvis trenge, da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, 

 

Jeg søker det samme. Hva er den beste løsningen på markedet i dag som støtter HomeKit (direkte eller via bridge) som passer inn i Elko-rammer. Har i dag Micromatic termostater om styrer varmemattene i leiligheten, tenker å bytte ut disse så de kan kontrolleres via Homekit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Christian_S skrev:

Hva er den beste løsningen på markedet i dag som støtter HomeKit (direkte eller via bridge) som passer inn i Elko-rammer.

Det tror jeg faktisk er ingen, så lenge det er snakk om direkte støtte. Ellers må du via bridge, og da har du flere valg. F.eks. Heatit Z-trm2fx, eller vente på Z-TRM3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Moskus skrev:

Det tror jeg faktisk er ingen, så lenge det er snakk om direkte støtte. Ellers må du via bridge, og da har du flere valg. F.eks. Heatit Z-trm2fx, eller vente på Z-TRM3.

 

Hvilken bridge støtter HomeKit men som også støtter Heatit Z-trm2fx?

 

Endret av Christian_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok kontakt med Elko Norge i går. Under er svaret fra dem angående HomeKit støtte. 

 

Sitat

P.d.d. så har vi ikke noen termostater som støtter Apples HomeKit system, med det jobbes med det. Vet ikke noe før nærmere sommeren. 

 

Endret av Christian_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
1 time siden, Hjelmseth skrev:

det er ikke et lite selskap det er snakk om her,

Nei, det er absolutt ikke det. Men jeg har Home Connect på hvitevarene og det fungerer stort sett utmerket. Men det hender innimellom at skyen deres er treig...

 

1 time siden, Hjelmseth skrev:

Bosch har allerede lanser støtte for termostaten deres både for Alexa og Google Home 

OK, det er et pluss, men det betyr ikke at det vil være mulig å integrere det i andre systemer (dvs. utenom Home Connect).

 

Hvilke termostater er det snakk om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2020 den 18.37, Christian_S skrev:

 

Hvilken bridge støtter HomeKit men som også støtter Heatit Z-trm2fx?

 

Gammelt med svarer likevel- 
Det er laget Homebridge mot mange sentraler, bruker selv mot Homeseer og Hassio(samt noen plattformer som Netatmo, Neato, Automower Connect og Logitech Harmony)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.