Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

DoorBird & ID-Lock 150


Anbefalte innlegg

DoorBird har en kablet døråpnerfunksjon, men slik jeg tolker det bør dette kunne gjøres ved bruk av Event.

 

Er det noen som har fått dette til å fungere?

 

Er ikke familiær med feltet "Set Device String to:"

 

Legger ved en test (som ikke fungerer) ?

 

/Helge

bf4ec4207b1e91cd96af2c2ff7bc57f8.jpg

Endret av Byelektrikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ZoRaC said:

prøve åDet der burde fungere det, hvis «door open Control» faktisk blir satt til «open door lock»? Hva har du satt på under «options»?

 

Har kun krysset av Priority Event.

PS! Ser at Z-Wave modulen har firmware 1.5, og skal prøve å oppdatere til 1.6 (mulig det hjelper).

/Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, ZoRaC said:

Hvis manuelt trykker «unlock» låses døra da opp?

Ja det funker, både Lock og Unlock

 

34 minutes ago, ZoRaC said:

Blir «Doorbird door open Control» satt til unlock når den skal? Hva er det som setter den til unlock, er det noe du aktiverer via en app, e.l?

Det er en app på telefonen, appen gir beskjed pm at rett status blir satt, jeg har ikke sjekket hvorvidt dette blir ivaretatt i HomeSeer - antar det finnes en logg - dette er jeg ikke spesialist på så får sjekke når jeg kommer hjem i kveld.

 

/Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Byelektrikeren skrev:

Ser at Z-Wave modulen har firmware 1.5, og skal prøve å oppdatere til 1.6 (mulig det hjelper).

Det betyr ikke noe.

 

 

MEN: Dette vil jo bare skje når du trykker på i app'en eller i HomeSeer. Er det det du er ute etter? Hva er test-scenarioet ditt?

 


EDIT: Jeg testet, og det er denne du må bruke:

image.png

 

 

"Open Control" er bare funksjonen som åpner bryteren. "Open Status" er selve statusen, og det er den du skal bruke. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Moskus said:

Det betyr ikke noe.

 

 

MEN: Dette vil jo bare skje når du trykker på i app'en eller i HomeSeer. Er det det du er ute etter? Hva er test-scenarioet ditt?

 


EDIT: Jeg testet, og det er denne du må bruke:

image.png

 

 

"Open Control" er bare funksjonen som åpner bryteren. "Open Status" er selve statusen, og det er den du skal bruke. :) 

 

Jeg tenker å bruke DoorBird iPhone appen til å åpne ID-Lock'n med

Får ikke kommunikasjon tilbake fra DoorBirden, så det kan også være noe IP issues.

Jeg bruker en UniFi 24p PoE switch og har lest at det kan være noen issues med UniFi og Doorbird også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.