Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Hei har akkurat startet med Hassio på raspberypi 3. Har fått instalert og lagt til noen z-wave device. Har også lagt til noen kort og det fungerte greit.

Utfordringa kommer når jeg skal legge til manuelt kort. Det får jeg ikke til. Har laget den www mappen i config mapen til hassio.

da jeg jobber fra en annen maskin og logger meg inn med ip adressen til rp3 så vil jeg tro at det er her det går galt.

Har åpnet legg til kort manuelt. legger så inn dette

url: /local/simple-thermostat.js
type: module

Men den finner ikke filen. Må jeg forandre stien til filen. Feks slik 190.160.170.18/hassio/config/www/simple-thermostat.js.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oddm skrev:

Hei har akkurat startet med Hassio på raspberypi 3. Har fått instalert og lagt til noen z-wave device. Har også lagt til noen kort og det fungerte greit.

Utfordringa kommer når jeg skal legge til manuelt kort. Det får jeg ikke til. Har laget den www mappen i config mapen til hassio.

da jeg jobber fra en annen maskin og logger meg inn med ip adressen til rp3 så vil jeg tro at det er her det går galt.

Har åpnet legg til kort manuelt. legger så inn dette


url: /local/simple-thermostat.js
type: module

Men den finner ikke filen. Må jeg forandre stien til filen. Feks slik 190.160.170.18/hassio/config/www/simple-thermostat.js.

 

 

 

Hei, anbefaler deg å legge inn HACS for å håndtere custom cards. De fleste custom cards finnes i HACS.

HACS har fine veiledning og dokumentasjon for å komme igang:

 

https://community.home-assistant.io/t/custom-component-hacs/

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha fått instaler Hacs, får også instalert fra addon. Men nå jeg kommer til lovence og skal legge den inn med manuel card så går det ikke.

Legger ved noen bilder.

 

Bilde 1 bruker hacs for å legge inn card.

bilde 2 der legger jeg inn den teksten som står i bilde 1

bilde 3 der har jeg flyttet "type: module " under url . Da får jeg lagret uten at det hjelper.

 

 

bilde1.thumb.gif.44a6bbb3823d373fb08eed1271573d63.gifbilde1.thumb.gif.44a6bbb3823d373fb08eed1271573d63.gif

bilde2.thumb.gif.fab7b77858baecc4f9972494e688fa86.gif

bilde3.gif

Endret av oddm
teks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker da ser configfila i konfigurasjonsredigering slik ut.

 

resources:
  - type: js
    url: /community_plugin/dual-thermostat/dual-thermostat.js
  - type: module
    url: /community_plugin/lovelace-card-tools/card-tools.js
title: test
type: null
views:
  - badges: []
    cards: []
    path: stue
    title: stue

 

Men hvordan skal jeg få feks dual thermostat fram i lovlace "stue"  skal jeg her bruke manual card eller ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.