Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med Doorbird mot Telenor ruter


Ivers1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Doorbird video ringeklokke som jeg ikke får på nett pga at telenor ruteren (nyeste type) ikke vil tildele den IP-adresse (DHCP).

Telenor har erkjent problemet, og jeg har også fått beskjed fra andre hold at samme ruter har problemer med andre lignende komponenter også. 

Som forventet går ikke slik feilretting kjapt hos telenor, så tenkte derfor å høre om det er noen her som har hatt samme problem og eventuelt har noen tips til om det er noe som kan gjøres for å omgå problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Ny, annen router i tillegg? Kan Telenor sin settes i bridge?

Ja har tenkt tanken, ifølge info i ruter settingene så kan mann bare bytte ruter 1 til 1:

"Det ser ut til at du bruker ethernet WAN, og WAN-enkapsuleringen er satt til DHCP, som er den eneste supporterte enkapsuleringen for ethernet WAN. Om du ønsker å bruke en tredjeparts ruter, trenger du ikke å bridge ruteren siden den bruker ethernet WAN. Bare koble fra denne ruteren og koble tredjeparts ruteren direkte."

 

Men dette krever innkjøp av ny ruter (som håndterer IPtv), noe som gjør den allerede dyre ringeklokken enda dyrerer. Dvs jeg vil helst være helt sikker på at det vil fungere før jeg går til innkjøp, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Kan se om jeg får prøvd det på en måte.

Har skaffet meg Tp-link Deco M5 mesh nettverk, der kan hovedenhet settes opp som router (med IPtv), så håper å kan bruke den på en eller annen måte mot Doorbird. Foreløpig er de bare satt opp som tilgangspunkt da jeg ikke finner noen innstilling i telenor routeren for bridge mode, men skal høre med support.

 

DHCP-range kan endres på Telenor routeren ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.