Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Xiaomi Roborock inn i Homeseer (Windows)


lasseruud

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, JohnMartin skrev:

 

5.1.1.7


Den tror jeg mangler denne fiksen:

På 29.2.2020 den 11.40, ZoRaC skrev:

 

EDIT:

Sjekk også at den gir riktig verdi når du kjører kommandoen manuelt. Da vet du i hvertfall at støvsugeren rapporterer riktig. :) 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

@ZoRaC Jeg fant et innlegg fra deg på homeseer.com forumet, der du har et vbscript direkte mot python. 

https://forums.homeseer.com/forum/developer-support/programming-plug-in-development/hs3-plugin-development-private/107095-robot-vacuum-plugin?p=1323711#post1323711

Quote

I have it working via MQTT (using python-miio, a bash-script and MQTT-launcher). But, I don’t want to be dependent on a lot of external scripts, so I started looking at a VB.net-option yesterday, only requiring python-miio.

I'm not a VB.net-programmer, so it might take some time to finish something.

This is is the concept:


imports System.Diagnostics
IMPORTS Newtonsoft.Json
IMPORTS Newtonsoft.Json.Linq

Sub Main(parm as object)
Dim obj as New JObject
Dim psi As New ProcessStartInfo()

psi.FileName = "/bin/bash"
psi.Arguments = "-c ""miiocli -o json_pretty vacuum --ip 192.168.1.10 --token 123123123123123 status"""
psi.RedirectStandardOutput = True
psi.RedirectStandardError = True
psi.CreateNoWindow = False
psi.WindowStyle = ProcessWindowStyle.Hidden
psi.UseShellExecute = False

Dim process As Process = Process.Start(psi)
Dim processoutput As String = process.StandardOutput.ReadToEnd()

process.WaitForExit()

hs.writelog("Output", processoutput)

obj = JsonConvert.DeserializeObject(processoutput)

hs.writelog("Output",obj.Item("clean_time").ToString)

End Sub

 



 

Har du kommet noe videre med dette?

 

Jeg tenker at å gå via mqtt på en og samme pc bare er en kompliserende og unødvendig omvei.

Har forsåvidt aldri fått mcstt eller mosquito til å virke. ( mulig det bare er meg som ikke helt skjønner greia med mqtt og hvordan det skal virke)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Gjelsvik skrev:

Okay, det er stabilt og fungerer "begge veier" dvs du kan både styre den, og få status tilbake?


Nei, denne løsningen er bare enveis - henter status. For å styre den bruker jeg bare «run an application» i event og kjører «miiocli»-kommandoer. :) 

 

1 time siden, Gjelsvik skrev:

Hvilken mqtt plugin bruker du?


mcsMQTT. Utrolig mye funksjoner, men når man først skjønner hvordan det brukes så funker det bra. Har dessverre opplevd 3-4 ganger at den slutter å virke etter oppdatering til nye versjoner, pga bugs, så anbefales å vente litt med oppdateringer til de har vært ute et par uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det å finne token skulle være enkelt, siden jeg allerede har en android emulator kjørende.. Men dette var no hærk..

 

Har prøvd alskens gamle utgaver av mi home på emulatoren. De lager ikke noe token i logfilen.

Har prøvd en modifisert versjon av apk som vistnok skulle ha en egen meny som viste token.

Har prøvd en metode som baserte seg på å kopiere databasen fra emulator over til pc`en for å kjøre sql mot databasen for å hente token. Her stoppet det med at jeg ikke finner pathen til databasen.

 

Hvordan har dere funnet token?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, ZoRaC said:


Jeg installerte den debug-versjonen av appen og hentet den ut av loggfilen... :) 

Fjernet du støvsugeren og inkluderte den i debugappen eller bare logget du inn, logget ut og sjekket loggfil? 

 

Alle de forskjellige versjonene av mi home jeg har kjørt på emulator gir 'cannot load extension' i det jeg klikker på støvsugeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Denne løsningen fungerer for folk som ikke har lyst til å dra fra hverandre hele nettverket, dekryptere backups, resette roborocken til default, eller har tilgang på Android-telefon.

https://github.com/Maxmudjon/com.xiaomi-miio/issues/133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • lasseruud endret tittelen til Xiaomi Roborock inn i Homeseer (Windows)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.