Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Forlenge rekkevidde, montere enheter utendørs?


Gjelsvik

Anbefalte innlegg

Har en fibaro wall plug som jeg vil ha i garasjen. Når jeg flytter den dit så er den utenfor rekkevidde. Nærmeste node er på kaldloft, det er bare takstein og undertak som sperrer i mellom, deretter ca 20m i luftlinje.

Jeg skal ha en vanlig innbyggings mottaker til å kontrollere utelys, er det en god ide å sette denne i en tett boks på yttervegg av huset? Tanken var først å ha den bak brytern på innsiden, dvs i gangen ved ytterdør. Men for å få litt bedre signal ut mot garasjen så er det nok bedre å ha den på utsiden. - Tåler de -30C ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå montert en av/på bryter i ip67 boks utendørs under takutstikk. Får nå slått av og på wallplug jeg har i garasjen, men det tar 4-5 sekunder (sikkert litt dårlig signal?) 

Men den rapporterer ikke watt og forbruk, og den feiler også når jeg kjører optimize (cannot be reached) 

 

Så da skjønner jeg ikke hvorfor den virker å slå av og på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.11.2016 klokken 22.49, Hr Kotelett skrev:

Til z wave produkter utendørs er denne https://www.tronika.no/no/interface/108-signal-ruter-dsd37.html det nærmeste jeg har kommet ifølge datablad. -20 til 50+

 

Denne har jeg brukt med stort hell til å forlenge signalet ut til garasjen. Den står i et dobbelt utestikk mellom garasjen og huset der kontrolleren er. Fungerer veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den 14.11.2016 klokken 21.28, Hunter skrev:

 

Denne har jeg brukt med stort hell til å forlenge signalet ut til garasjen. Den står i et dobbelt utestikk mellom garasjen og huset der kontrolleren er. Fungerer veldig bra!

 

Har du prøvd hvor langt den klarer å strekke signalet? Ser den er ratet til 50m med fri sikt. Har ca det til postkassen så det blir helt på kanten :S Hadde vært fint med sensor i postkassen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.12.2016 klokken 13.32, Salvesen skrev:

 

Har du prøvd hvor langt den klarer å strekke signalet? Ser den er ratet til 50m med fri sikt. Har ca det til postkassen så det blir helt på kanten :S Hadde vært fint med sensor i postkassen! 

Det har jeg ikke prøvd eksakt meter, men alt ble mye mere stabilt med den repeateren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.