Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Er det trygt bare å bruke én knott fra et veggfeste for tv?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke automasjon, men tv-en er styrt av en Z-Wave-bryter, så jeg tar sjansen. ;) Jeg må sette et nytt veggfeste på en 65" tv (tre år gammel Samsung 7-serien, så ikke noe grisedyrt), og jeg har et sånt:

 

image.thumb.jpeg.4476b12784e4a5950f02185f4fd7492d.jpeg

 

Problemet er at det går kabler overalt i veggen bak der tv-en skal sitte, bortsett fra midt på. Jeg hadde opprinnelig et feste med en T-formet greie på tv-en og klikkfeste på veggen, festet midt på. Men det er ødelagt, og jeg vil bruke vaierfeste for å komme nærmest mulig veggen, og så det er lett å ta av og på når jeg må koble om noe. Det er et helt j... koblingsskap for audio, video og diverse annet skjult bak tv-en. Festet er merket med 50 kilo, og tv-en min veier 23,5 (ifølge nettsiden til Samsung), så det er jo innafor halve vekten. I mitt hode burde det gå greit, og den aluminiumsgreia kjennes sterk ut når jeg røsker  den (den er skrudd opp med en solid skrue inn i en bjelke). Er det noen som har noen fornuftige innspill på om det er noen problemer med logikken min her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.