Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppdatere Google Home fra HS3


jrewing

Anbefalte innlegg

Google lokket meg lenger inn i deres verden ved å gi meg en Google Home mini. Jeg lar meg lure og begynner å bruke den selvsagt ?

 

Jeg koblet den til HS3 og kan nå styre lys med stemmen ? Men når jeg kobler opp nye lys i HS3, dukker de ikke opp i Google Home. Eneste måten jeg har funnet er å fjerne koblingen mellom HS3 og Google Home og legge den til igjen. Men da må jeg legge til alle lysene på nytt i riktig rom.

 

Noen som vet om det er en måte å få Google til å se nye enheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Hey google, discover devices

ja, det burde være så enkelt. Skal prøve etter jobb. Er ikke overimponert over evnene til Google Assistant, så ofte faller det meg ikke inn at det skal være så enkelt ?

 

Fant denne løsningen på HS-forumet nå: "hey google, sync homeseer"

 

Krysser fingre og skal rapportere hvordan det gikk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, jrewing skrev:

wow. "sync homeseer" fungerte, tilogmed fra jobb! Sikkerhetsmessig er vel det litt ugreit kanskje.

Hva er mer ugreit med det enn resten av sikkerhetsproblematikken en slik taleassistent gir?

 

(Ikke misforstå; jeg har huset fullt av Alexa selv ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jrewing skrev:

Jeg er ikke så nervøs, men tenkte bare at denne typen operasjoner burde begrenses til at man må være på samme wifi som systemet.

Koblingen til HomeSeer går via nettet, Google Home ligger i skyen, så det ville jo vært en merkelig begrensning... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte øker det noen risiko mer enn den man har på forhånd med de enhetene som er tilgjengelige for Google Home?

 

Jeg kan ikke med den beste velvilje se at det skulle utgjøre noen større risiko enn den du allerede har med å ha HS i Google Home, det er derfor jeg lurer... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man må være på mitt nettverk for å kunne gjøre endringer i systemet så er det et ekstra sikkerhetsnivå enn om man kan gjøre det fra hvor som helst i verden.

 

Hvis noen kommer seg inn på Google kontoen min må de også komme seg inn på nettverket mitt for å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, jrewing skrev:

Jeg tenkte på generell tilgang til å konfigurere systemet mitt. ?

Da er jeg enig. ;)

Men det vet Google Home ikke noe om. For den er HomeSeer bare et system som den henter tilgang til via internett, så det kan være hvor som helst.

 

Hadde bare slike produsenter gitt oss mulighet for kun lokale tilganger og integrasjoner så hadde verden vært et vakrere sted... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.