Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Reolink-kamera varsler bevegelse ved skift mellom dag- og natt-modus


Anbefalte innlegg

Jeg har et Reolink RLC-410W kamera plassert inni garasjen.  Lysforholdene er ikke ideelle, og det er helt greit.  Men kameraet varsler bevegelse (med påfølgende opptak på minnekort) hver gang kameraet endrer modus (fra dag- til natt-modus og tilbake igjen).  Noen som er kjent med dette og vet om det kan gjøres noe med?

Endret av ØysteinHJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ØysteinHJ skrev:

Hvordan håndterer du det?

Håndterer det ikke ?

 

Utelyset, som for tiden trigges ganske ofte av katten på nattestid, starter også opptak både når det går på og av. Kameraene med BlueIris lever sitt eget liv og blir kun sjekket om jeg oppdager et eller annet som krever litt etterforskning. Hadde en litt morsom sak for en uke siden: Katten forsvant og da den hadde vært borte i et døgn fant vi han i drivhuset. Fattet ikke hvordan den hadde kommet seg inn og lukker døren etter seg men en kikk på kamera viste at døren hadde stått og slått opp og igjen gjennom en storm men plutselig hadde den smekket i lås igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..  Godt pus kom til seg igjen da. ?

 

Er nok måten å gjøre det på, det, ja.  Har for tiden push-varsel på telefonen når bevegelse merkes, og det er jo ganske unødvendig.  Så får heller kameraet bare rulle og gå.

 

Av ren nysgjerrighet, hvordan har du satt opp Blue Iris?  Konstant opptak som slettes etter X tid, eller koblet deg på motion detect events på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt opp motion sensor i BlueIris som starter opptak fra trigging - 2 sec og tar opp i et minutt eller så. Brukte en god del tid i starten på å få triggingen følsom nok uten å ta opp alt mulig. Er ikke helt fornøyd men funker greit nok slik:

BI-Motion.jpg.1827591a7b71477244e7d08140acc6ca.jpg

 

Det der blå feltet i bildet her er nok et eller annet default saker som jeg ikke bruker men har satt opp "Use zones and hot spot" for å fjerne f.eks. billys fra veien i bakgrunnen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 13.26, ØysteinHJ skrev:

Har for tiden push-varsel på telefonen når bevegelse merkes, og det er jo ganske unødvendig.

 

Jeg bruker Xeoma som NVR. Der har jeg satt opp at HomeSeer aktiverer/deaktiverer pushvarsel ved bevegelse basert på om det er natt/dag og om vi er hjemme/borte (kamera i carport).

Den håndterer også overgangen fra dag/natt, slik at den ikke trigger på det.

 

Er veldig fornøyd med Xeoma - kjører den på Ubuntu. Ble billigere enn å kjøre Blue Iris på en Windows-maskin. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.