Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Life360 / Android


Anbefalte innlegg

Etter litt prakk med Phlocation etter at jeg byttet til Android fikk jeg plutselig øynene opp for Life360, og den fungerer jo strålende - når den virker....

Problemet mitt er at den er ikke veldig flink til å ta tak i at jeg beveger meg. Til å begynne med avsluttet appen fullstendig etter ett par dager også om jeg ikke brukte den, men det fikk jeg retta opp i ved å fjerne noen innstillinger om hvordan telefonen skal styre strøm. (Innstilinger - apper, eller noe slikt..)

Uansett det later ikke til at den er veldig flink til å oppdatere, og jeg tror ikke at det egentlig er appen som er problemet.

I kveld kjørte jeg og datteren ned til sentrum og tilbake, og det var jo smått komisk at jeg fikk pushvarsel om at hun var i bevegelse og passerte to av stedene jeg har definert, samtidig som min egen fanget opp en kort kjøretur som utgjorde 10% av turen, og at jeg plutselig var kommet frem.

Har premium, og den skal jo detektere kjøring også. Den gjør det av og til  - noen ganger, på langtur, kan jeg se f.eks 7 strekninger jeg har kjørt der èn av de kan være 4 mil og de andre 800 meter (og turen er 20 mil..)

 

Er det bare sånn Huawei og Android er, eller finnes det noe triks jeg kan gjøre?   Har forøvrig en Mate 20 Pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det samme på andre apper.

Det ble tydeligst på Wehunt i jakta (tanken var å se hvor de andre i laget er og det virker stort sett).

Jeg har kommet frem til at det har noe med strømsparing å gjøre.

Dette både på iPhone og Android. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Life360, og er fornøyde. 
Prøvde på på tasker og phlocation tidligere, men mye mer fornøyd med Life360. Ilag med Life360 Plugin til HS3, så er det veldig praktisk :)

 

Et par ganger jeg har merket at noen telefoner har vært trege, men har som regel vært når det har minket på strøm. Går ut ifra at det er pga. strømsparing.
Har Samsung her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tillatt at Life360 får kjøre i bakgrunnen.

Har som nevnt et veldig godt inntrykk av appen, på iPhone fungerer den fantastisk bra, så jeg er nokså sikker på at dette må ligger i OS'et, evt hva Huawei har gjort med OS'et.
 

Strømsparing kan være noe ja, det hadde jeg ikke tenkt på. Når jeg tenker meg om så tror jeg telefonen som utgangspunkt kjører i en modus som begrenser strømforbruket noe. Det er jo uansett et voldsomt batteri i denne telefonen, så det gjør ingen ting om jeg endrer den innstillingen - prøver det, så får vi se :) Skal på langtur i helga, så får se veldig snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerte strålende på min gamle Samsung S8, og fungerer fortsatt strålende på min Samsung Note10...

 

På en annen telefon fant jeg at den hadde faktisk to strømspare-funksjoner, og apper som skulle kjøre i bakgrunnen måtte godkjennes av begge... Yay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forskjellige fabrikatene legger på sine egne ting for strømsparing, i tillegg til det som finnes i android.

Ett skikkelig rot.

For tilfellet med Wehunt så var det pluss/minus 10 personer med svært forskjellige telefoner.

Etter å ha tuklet til min egen telefon og brukt mye tid på å få den til å rapportere på Ok vis

så orket jeg bare ikke å bruke tid på telefonene til resten av laget.

 

Edit: Ære være den App-programmereren som klarer å ta hensyn til alle forskjellige telefoner og brukerens egne oppsett.

 

 

 

Endret av NilsOF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hos meg viser det alltid away, blir jo også oppdatert til away i loggen. På telefonen er jeg hjemme med sirkelen rundt meg. 

Ser nå det står Away: Home. Men det kan vel være at jeg kalte sirkelen homeseer kanskje.

Noen som vet noe jeg kan prøve?

image.png.6a4a62591ca3fb2d51b80656deac7e06.png

 

image.png.1ae452a9b565210cdeee2afbcd8d1588.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.