Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homey og Verisure


supersonic

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå til innkjøp av Homey Pro. Jeg bruker Verisure aktivt i dag, og det er litt avgjørende at Homey til en viss grad kan lese av status fra Verisure. Jeg ser at det er støttet, men har også hørt at det kan være noe ustabilt. Noen som har erfaringer? Er det f.eks. mulig å sette opp flow basert på om det er helsikring eller delsikring som er aktivert/deaktivert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Homey som er koblet til min Yale doorman, den har kommunikasjon innsatt av Verisure. Her sagt opp mitt Verisure abonnement, og har nå lært at jeg får beholde utsyret deres, hvilket ikke var deres praksis tidligere. Da kom de ot monterte ned alle komponenter. Jeg har prøvd å koble magnet switchene deres til Homey appen der jeg finner deres komponenter, men de vil liksom ikke, det samme med røykvarslerne. Jeg er vel således litt i samme kategori som supersonic over her i denne tråden. Det ville være fint med svar fra noen som har noe mer erfaring med dette enn jeg har. Noen ord om tilkobling, eventuelt protokoll som brukes etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg hadde installatør fra Verisure for en drøy uke siden som svarte med litt skjelven stemme at de kjørte en lukket kommunikasjon. Men jeg har selv fått smartmodulen til Yale Doorman fra Verisure og den klarer Homey å kommunisere med. 

 

Lurer på om noen har noe svar på posten over. Enten så vil ikke Verisure at man kobler til deres system og ikke vil ut med den informasjonen eller så går det ikke, enten det er en regel (pga sikkerhet) eller teknisk ikke støttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg brukte Verisure sin app til Homey, sammen med Verisure sin hub + egen protokoll/Zwave?-modulen til Yale-låsen. Fungerte så som så. Var litt heng i synk mellom API til Verisure, slik jeg forstod appen var laget. Så kunne ikke alltid se "live" at lås var åpnet/lukket.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.