Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

DoorBird og HomeSeer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har problemer med å få DoorBird appen på mobilen til å sende status til HomeSeer, sart at jeg heller ikke får trigget DoorBird plugin I HomeSeer, slik at jeg kan nyttiggjøre dette.

 

DoorBirden er på nett og jeg får sett bilde via HomeSeer.

 

1. Det er ønskelig at DoorBird trigger en Aeotec klokke/sirene når det ringer på døren.

2. Det er ønskelig at bevegelses sensoren på DoorBirden trigger høyere lysnivå på downligt i inngangspartiet.

3. Det er også ønskelig at døråpner funksjonen på DoorBirden trigger ID-lock som da vil åpne døren.

 

Jeg regner med at dette kan være et routing som jeg må sette i routeren (Altibox), da jeg ikke har fått idriftsat UniFi Secure gatewayen enda.

 

Er det noen av dere som har fått til dette og som kan komme med noen gode råd?

 

Mvh. Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Byelektrikeren skrev:

Jeg har problemer med å få DoorBird appen på mobilen til å sende status til HomeSeer, sart at jeg heller ikke får trigget DoorBird plugin I HomeSeer, slik at jeg kan nyttiggjøre dette.

Har du fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke da du satte den opp? Det er noen nødvendige godkjenninger samt brukernavn/passord du må legge inn for å få sent notifikasjoner fra Doorbird til HomeSeer.

 

Når det er gjort går resten som en lek med Events.

 

Jeg slet med det samme, men da jeg gjorde ordrett det som stod i dokumentasjonen gikk det bra. :) 

 

EDIT: Hmmmm! Jeg ser nå at den linken er død. Det var jo fantastisk. :( 

 

 

12 timer siden, Byelektrikeren skrev:

Jeg regner med at dette kan være et routing som jeg må sette i routeren (Altibox), da jeg ikke har fått idriftsat UniFi Secure gatewayen enda.

Det tviler jeg på. Det er nok mer konfigurasjon av selve Doorbird mot HomeSeer-plugin'en som er nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Moskus said:

Ja. Jeg mener bestemt at jeg måtte inn å godkjenne "noe" i appen før HomeSeer fikk kontakt med Doorbird. Jeg husker bare ikke hva...

Regner med det er "API Operator", jeg får kontakt og ser bilde via plugin, men ingen toveis kommunikasjon

Endret av Byelektrikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Byelektrikeren skrev:

Regner med det er "API Operator", jeg får kontakt og ser bilde via plugin, men ingen toveis kommunikasjon

Hadde du funnet det jeg tenker på, så hadde det fungert.

 

Vet ikke helt hva du tenker på når du sier "to-veis kommunikasjon". Det mest interessante her er jo å få meldinger i HomeSeer når noen trykker på knappen, og det går jo samme vei som bildene gjør. Det er en logg i plugin'en, den burde gi deg noen hint. Hva sier den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Moskus said:

Hadde du funnet det jeg tenker på, så hadde det fungert.

 

Vet ikke helt hva du tenker på når du sier "to-veis kommunikasjon". Det mest interessante her er jo å få meldinger i HomeSeer når noen trykker på knappen, og det går jo samme vei som bildene gjør. Det er en logg i plugin'en, den burde gi deg noen hint. Hva sier den?

Jeg uttrykket meg sikkert feil ?

Det som jeg ikke forstår er at når jeg går inn i plugin, så virker kommunikasjonen (jeg ser bilde fra kamera), så den biten virker.

Det jeg sliter med er å få HomeSeer til å reagere på lås opp knappen på mobil appen og denne går da unektelig via internett og da tror jeg det er noe routing som er feil

Vedlegger bilde av loggen

 

doorbird_log.jpg

Jeg har også 3 http(s) calls, men de går til lokal IP, går de til ekstern eller intern ip hos deg?

Endret av Byelektrikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Byelektrikeren skrev:

Det jeg sliter med er å få HomeSeer til å reagere på lås opp knappen på mobil appen og denne går da unektelig via internett

Det går ikke via internett. Det går via lokalnettverket.

 

De skal gå til intern IP-adresse. Pluginen er kun laget for lokal tilgang, ikke via eventuelle skytjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi snakker litt forbi hverandre.
DoorBird appen til iPhonen har en funksjon som kan låse opp dørlåsen.

Brukes denne funksjonen utenfor hjemmenettverket, går kommunikasjonen helt klart via Internett.

Mulig dette ikke støttes av plugginen

/Helge


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Byelektrikeren skrev:

DoorBird appen til iPhonen har en funksjon som kan låse opp dørlåsen.

Ja.

 

4 minutter siden, Byelektrikeren skrev:

Brukes denne funksjonen utenfor hjemmenettverket, går kommunikasjonen helt klart via Internett.

Ja.

 

Du trykker på knappen i app'en. Det signalet går helt riktig over internett til dørlåsen din. Men dørlåsen din sender signalet til HomeSeer kun lokalt over hjemme-nettverket, ikke internett.

 

Altså: Kommunikasjonen mellom HomeSeer og Doorbird er kun lokal. :) 

Bildet over er fra meg som sitter på jobb og trykker på lås-opp-knappen i app'en, og HomeSeer reagerer lokalt slik den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Moskus said:

Du trykker på knappen i app'en. Det signalet går helt riktig over internett til dørlåsen din. Men dørlåsen din sender signalet til HomeSeer kun lokalt over hjemme-nettverket, ikke internett.

JA ?

 

Feilen var brannmur, nå virker det - tusen takk ?

 

/Helge

Endret av Byelektrikeren
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 3.2.2020 den 16.41, Byelektrikeren skrev:

JA ?

 

Feilen var brannmur, nå virker det - tusen takk ?

 

/Helge

Hvordan rettet du dette?  Jeg tror jeg har fått samme problem. 

 

Ny telefon, mistet passport - kjørte full reset på doorbird for å få nytt passport i epost. 

Setter opp alt på nytt. 

Får kontakt med doorbird i homseer - bilde vises. 

MEN! Ingen devicer oppdateres - dvs at om jeg trykker på nøkkel eller lys i appen på mobilen, så endrer ikke disse devicene status i homseer. 

Når folk ringer på, så får jeg beskjed på mobilen, men devicen i homseer endrer seg ikke, og da kommer det heller ingen lyd hjemme i huset. 

 

I appen har jeg ikke registrert noen Http(S) calls slik som Moskus viser i sin post - det er helt tomt. 

 

Leser at pluginen ikke funker ordentlig med HS4, men dere andre bruker da HS4? Og jeg har også fått den til å fungere med HS4 før jeg resatte hele doorbirden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. 

Jeg fant aldri ut av dette, fordi jeg fikk ett annet problem med å logge meg på unifi controlleren for nettverket mitt. 

 

Men altså:

Doorbird sender bilder til homeseer - dette fungerer fint. 

Jeg kan skru på IR-lyset fra homeseer. 

MEN - jeg får ikke endret status i homeseer dersom:

Noen ringer på

Den oppdager bevegelse

Jeg skrur på IR i Appen

Jeg trykker på nøkkel i appen. 

 

I doorbird-appen har jeg:

skrudd på API-operator under permissions for den ene brukeren jeg har i doorbird. 

 

Under HTTP(S)Calls

så har jeg to oppføringer, som dukket opp av seg selv. 

HSCall_Doorbell

Http://brukernavn:passord@IP-addresse/Doorbird?triggertype=1

HSCall_Motion

Http://brukernavn:passord@IP-addresse/Doorbird?triggertype=2

 

Under schedule har jeg skrudd på Push-notifications, Trigger Relay og HTTP(S) calls for alle klokkeslett, alle dager. 

 

Jeg har reinstallert doorbird-plugin i HS. 

 

Du skrev at det var en firewall-ting hos deg. 

Var dette windows firewall? Eller noe annet?

(Antar at jeg har to brannmurer, en i windows og en i Unifi Security Gateway..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Armas skrev:

HSCall_Doorbell

Http://brukernavn:passord@IP-addresse/Doorbird?triggertype=1

HSCall_Motion

Http://brukernavn:passord@IP-addresse/Doorbird?triggertype=2

Fungerer disse hvis du putter dem inn i en nettleser da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Armas skrev:

Du skrev at det var en firewall-ting hos deg. 

Var dette windows firewall? Eller noe annet?

(Antar at jeg har to brannmurer, en i windows og en i Unifi Security Gateway..)

Hadde Firwall utfordringer i starten, da fikk jeg ikke kontakte med DoorBird i det hele tatt, men du har jo kontakt så da antar jeg at det ikke er Firewall problematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Fungerer disse hvis du putter dem inn i en nettleser da?

Ja, både 

 

Http://brukernavn:passord@IP-addresse/Doorbird?triggertype=1

 

og

 

Http://@IP-addresse/Doorbird?triggertype=1

 

fungerer fra en nettleser. 

Da endrer devicer i HS status, og ringeklokken i huset gir signal. 

(Men det blir himla tungvint om jeg må åpne laptopen hver gang jeg får en varsling i DB-appen og så sende signal fra en nettleser til HS for at barna skal høre ringeklokken :( )

 

Så hva er problemet da? Sender ikke Doorbird noe fra seg, eller avviser Homeseer beskjeden fordi den kommer fra Doorbird?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Armas skrev:

Så hva er problemet da? Sender ikke Doorbird noe fra seg, eller avviser Homeseer beskjeden fordi den kommer fra Doorbird?

Koble ut brannmuren, bare for å teste om det er den som lager problem. Er enig med Moskus at du får jo signal fra HS til Doorbird, men ikke motsatt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.