Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Dimmer 2 / Dobbeltbryter eller 2x enkeltbryter


hakons

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kontoret står for tur. Pt. er veggene åpne og elektriker skal snart inn, vi står dermed fritt til å vege akkurat den løsningen vi ønsker.

 

Fra før har vi ettermontert Fibaro Dimmer 2 med dobbeltbryter, dette fungerer veldig bra. Men det som er ennå bedre hadde vært 2x enkeltbryter. Opplever disse som mye mer robuste og greie å ha med å gjøre.

 

Skulle være grei skuring for elektriker å koble opp 2x enkeltbryter mot på S1 og S2 på en Dimmer 2? Noe annet jeg burde tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kropling skrev:

Opplever disse som mye mer robuste og greie å ha med å gjøre.

Det har jeg aldri tenkt på som et problem i det hele tatt, og vi har huset fullt av Dimmer2 koblet til doble brytere. Men hver sin smak.

 

Som du sier vil det ikke være noe problem utenom ekstra kostnad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
40 minutter siden, Kropling skrev:

Lokal elektriker skulle ha 800,- + mva for montering og matriell per enkeltbryter, i motsetning til 1000,- + mva for en dobbeltbryter. Endte på dobbel.

To hundre kroner for å koble til en ekstra ledning når prisen på selve bryteren er den samme? Den hadde jeg nok spurt om, du...

 

Ja, OK da. Det er faktisk 151,- i forskjell mellom en enkel og en dobbel bryter. Vi har Elko Pluss, så det var tillegg i prisen uansett. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.