Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HomeSeer 4 i åpen beta


Moskus

Anbefalte innlegg

HomeSeer sin neste versjon er ute i en beta-drakt nå. I versjon 4 handler det (foreløpig) mye om et mer dynamisk og moderne UI, de som vil benytte mobil-grensesnitt til alt skal få lov til det, samt at det implementeres bedre støtte for kameraer. I tillegg skal det bli enda bedre og tetter integrasjon av Zigbee-utstyr, Harmony, Chromecast, og lignende. Mye bra, altså! :) 

 

Beta-versjoner er jo spennende! Men erfaring fra i høst og fra forrige gang HomeSeer fikk en hovedoppgradering er at man kan for all del teste betaversjoner, men ikke forvent at dette skal være bug-fri og kjørbart som hovedsystem på en god stund enda. HS3 som er superstabilt og smart i dag, var ikke akkurat feilfritt da første beta-versjon ble sluppet.

 

Les mer om HS4 her: https://homeseer.com/hs4-smart-home-automation-software/

For å prøve betaen, se her: https://forums.homeseer.com/forum/developer-support/hs4-testing-private/1347109-homeseer-hs4-beta-is-ready-for-testing

 

Last ned, test det og gi utviklerne tilbakemeldinger. Både om feil (f.eks. om plugins fra HS3 som ikke virker) og om ønsker om utviklingen.


Vis full oppføring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kenneth skrev:

Så at de måtte trekke betaen pga en feil med lisens håndteringen. 

.... lol. OK, den var tilgjengelig på tidspunktet artikkelen ble skrevet. ;)

Beta er beta. Det er alltid noe! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SveinHa said:

HS3 skal avinstalleres via "Add/Remove programs" først.

Merk:

Når du får opp ett spørsmål om å slette temporære filer så skal du trykke på NEI

 

Les igjennom her før dere velger å installere:

https://forums.homeseer.com/forum/developer-support/hs4-testing-private/1347109-homeseer-hs4-beta-is-ready-for-testing

 

Legg merke til at det oppfordres til å kopiere ut hele HS3 installasjonen før du legger inn HS4

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har HS3 kjørende på en Win10 VM på ESXi, med UZB1, Conbee og RFXTRX koblet til via en RPi via ethernet.

Siden jeg er så nysgjerrig tenkte jeg å klone VM'en slik at jeg kan oppgradere til HS4 på en maskin (med den andre avskrudd) for å teste og bare bytte tilbake til HS3-maskinen når "test-seansen" er ferdig.

Er det noe grunn til at sånn bytting frem og tilbake mellom VMene ikke skulle kunne fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

HS3 fungerer helt utmerket for meg. Så langt ser jeg ikke noe som gjør at jeg bare MÅ oppgradere. Jeg kommer nok ikke til å oppgradere før vi er i release 4.1.0.0 eller noe.

 

Edit: Rettet fra 4.0.1 til 4.1.0.0 siden HomeSeer allerede er i versjon 4.0.4.0 i beta

Endret av Guahtdim
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en har et oppegående system og ikke MÅ ha noen av nyhetene så er det klokt å vente. Med så lang utviklingstid som har gått med og at de er såpass på overtid i forhold til oppgitt betadato så må vi regne med at der er omfattende arbeid som gjøres og feil VIL dukke opp. Samme hvor mye testing som gjøres så er der alltid en feil til... Greit å ha fått luket bort det verste før oppgradering...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 3.4.2020 den 9.13, toonwolf skrev:

Ny beta versjon 4.0.4.0 kom ut i går. Jeg har ikke installert HS4 enda, er det "trygt"? Tenkte å vente til det kom i en offisiell release, men nå kjenner jeg det frister å prøve..

Fast forward til juli. Tok sjansen og installerte HS4. Har nå avinstallert og gått tilbake til HS3. myhs.homeseer.com virker MYE tregere med HS4. I tillegg er det mange "legacy" plug-ins som enten ikke fungerer eller fungerer dårlig med ny versjon. Dette var nok til at jeg kommer til å vente lenge før jeg prøver meg på nytt. Har uansett lisensen da...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2020 den 8.36, toonwolf skrev:

I tillegg er det mange "legacy" plug-ins som enten ikke fungerer eller fungerer dårlig med ny versjon.

Skal ikke "alt" fungere da? Hva fungerer ikke?

 

Noe av det jeg ser er jo at det aller meste fungerer problemfritt, så jeg ble litt nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Moskus skrev:

Hva fungerer ikke

Blant annet WeatherXML som utvikler sier han ikke kommer til å oppdatere slik at den vil fungere med HS4. Frister å bytte til My Weather, men så lenge WeatherXML fungerer i HS3 er jeg fornøyd. En annen er BLLock som jeg riktignok kan klare meg uten. Verre var sirup/treghet når jeg brukte myhs. Lokalt virket det ok. Aldri hatt tilsvarende problemer i HS3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Actibus skrev:

WeatherXml virker fint i HS4 hos meg 

Har du forsøkt å lage nye events, redigere eksisterende eller legge inn WeatherXML som en Group Condition i HS4? Det fungerte ikke hos meg.

Endret av toonwolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Actibus skrev:

group conditions

Jeg bruker bare WeatherXML i group conditions og der fungerte den ikke for meg. Det sammen med at utvikler sier han ikke vil gjøre den "kompatibel" med HS4 gjør at jeg har bestemt meg for å vente. Det viktigste for meg er uansett at "leamikken" fungerer, ikke hvordan den ser ut. HomeSeer er for meg stort sett "set and forget" helt til jeg finner ut at noe ikke helt fungerer slik jeg har tenkt eller jeg kommer på en eller annen lur ide på hvordan jeg kan gjøre noe smartere. Uansett det blir å vente for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2020 den 23.19, toonwolf skrev:

Jeg bruker bare WeatherXML i group conditions og der fungerte den ikke for meg

Men det burde det jo være mulig å komme rundt. Det er mer arbeid, men det går jo.  :)

 

Enten fjern group condition og legg inn alle pr. device, eller lag et egen virtuell device som styres fra et event, og legg inn den devicen istedet for WeatherXML i group condition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2020 den 8.20, Moskus skrev:

Men det burde det jo være mulig å komme rundt. Det er mer arbeid, men det går jo. 

Jo normalt ville jeg kanskje jobbet mer for å få dette til, men så lenge HS3 fungerer så bra som det gjør uten noen problemer har jeg ikke noe bråhast med å bytte. Jeg synes det er flott at HS kommer i ny versjon, jeg har bare ikke tid/ork til å sulle med dette nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.