Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tilkopling av DoorBird via PoE


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Eg ynskjer meg ei videoringeklokke med PoE, og har sett ein del på DoorBird D101. Det eg lurar på er fylgjande: Der eg har tenkt å ha klokka kjem der ut ein nettverkskabel med RJ-45-plugg frå veggen. Eg lura på om der er plass bak sjølve ringeklokka til både denne og PoE-adapteret, men vart ikkje noko klokare av å lese dokumentasjonen. Eg sendte E-post til DoorBird om saka. Fyrst fekk eg til svar at nei, dette gjekk ikkje. Så tenkte dei seg om litt og kom fram til at jo, det gjekk visst likevel. ?

 

Viss det er nokon her som har montert denne ringeklokka på tilsvarande måte som eg ser føre meg så kunne eg tenkt meg ei stadfesting på at dette faktisk går før eg eventuelt bestiller. ?

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Garegaupa skrev:

Eg lura på om der er plass bak sjølve ringeklokka til både denne og PoE-adapteret,

Det er plass bak kledningen. Et bor ordner saken.

Det blir litt verre hvis det er en mur- eller betongkonstruksjon...

 

12 minutter siden, Garegaupa skrev:

Så tenkte dei seg om litt og kom fram til at jo, det gjekk visst likevel. ?

Jeg tviler på at det er plass til det. Jeg kom ikke på tanken på å prøve engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Moskus! Det var det eg var redd for, det verka på meg som om DoorBird ikkje forstod heilt kva eg spurde om...

 

Då lyt eg vel enten bore hol i veggen som du føreslår (det er heldigvis trevegg ?), eller eventuelt lage/kjøpe ein brakett av eitt eller anna slag.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kabel ut i overbygg over inngangsdøren. Løsnet karm/bord rundt døra, la kabel nedover sprekk mellom dørkarm og veggpanel. Pluggen fra Doorbird sin PoE adapter er litt stor, så kuttet bort deler av et bord mot dørkarmen. La et lite horisontalt snitt i bakkant av karmen til kabling, før jeg satt karmen tilbake med adapter bak og D101s montert tett inntil karmen.
Fant dessverre ikke bilder som beskriver det bedre [emoji3061]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.