Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Philips hue / skadevare


Sture00

Anbefalte innlegg

Men noe av det jeg misliker med stort sett alle slike løsninger er at det ikke finnes en god måte å oppdatere utstyr på. Philips sine pærer oppdateres kun via Philips sin hub og det samme kan en si om aqara, ikea osv.

Jeg har faktisk klart å oppdatere ikea pærer via deconz, men det var tungvint og slikt skal være lett for at en gidder å gjøre det oftere enn kun den ene gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://blog.checkpoint.com/2020/02/05/the-dark-side-of-smart-lighting-check-point-research-shows-how-business-and-home-networks-can-be-hacked-from-a-lightbulb/

 

De fjern-innstallerte ny firmware på lyspæra over ZigBee -protokollen.

Og via denne firmwaren brøt de seg videre inn i huben som hadde en svakhet i programmvaren.

 

At det er mulig å reprogrammere en lyspære bare man har radiokontakt åpner opp for noen spennende scenarioer.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, NilsOF skrev:

At det er mulig å reprogrammere en lyspære bare man har radiokontakt åpner opp for noen spennende scenarioer.


Det blir litt kjedelig hvis naboen finner en ferdig "pakke" på nettet og setter i gang med å blinke med lysene mine ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, stigvi skrev:

Det blir litt kjedelig hvis naboen finner en ferdig "pakke" på nettet og setter i gang med å blinke med lysene mine ?

Katta er ute av sekken, om ikke annet enn delvis. Vi får vente å se hva som skjer.

Regner med at  det blir iverksatt noen tilltak fra produsentene/zigbee. 

Det behøver ikke bli enklere å få sakene kompatible fremover..

 

Endret av NilsOF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.