Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Avansert lysstyring


Rolftoo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Såg denne kom i feil forum, prøver igjen her:

 

Har forsøkt å få dette til selv og googlet rundt. Men må be dere smarte hoder her om hjelp.

 

Det jeg ønsker å oppnå er smart lysstyring som fungerer som følger:

 

Når det er bevegelse i ett rom og huset er i hjemmemodus på dagtid så skal lyset slås på på en gitt verdi og skrus av etter 30 min.

Nattmodus en annen lysstyrke og bare 5 min.

Alt dette er bare fryd å gammen med «removed delayed action»

 

Så kommer den biten jeg ikke får til.

Jeg vil ha en regel som sier at om TV er på, Apple TV er på eller Spotify er på. Så skal ikke lyset påvirkes Av hverken bevegelse eller mangel på bevegelse i rommet.

 

Bruker Logitech Harmony og kan dermed sette status på om noe av de nevnte er på.

Men finner ikke ut hvordan jeg får til å kombinere bevegelsessensor og status satt av Logitech Harmony

 

Noen gode forslag?

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rolftoo skrev:

Bruker Logitech Harmony og kan dermed sette status på om noe av de nevnte er på.

Men finner ikke ut hvordan jeg får til å kombinere bevegelsessensor og status satt av Logitech Harmony


Anbefaler MeiHarmony-plugin. :) 

Er alle de 3 du nevner «aktiviteter» på Harmony? Og er det de eneste «aktivitetene»? I såfall kan du legge til condition for «and Harmony activity is PowerOff». :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.