Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Balansert ventilasjon og kullfilter?


Anbefalte innlegg

Ikke direkte smarthjem akkurat. Men noen som har erfaring med kullfilter i Balansert ventilasjonsanlegg? Har bare søkt raskt og ser ikke ut som det er vanlig? Og ikke noe til den gamle Flexit modellen jeg har fra 1998. Har jo kullfilter i bilen som fjerner vond lukt fra eksos osv som fungerer bra :) 
Grunnen til at jeg ønsker det er fordi naboene ofte fyrer i 19 pil og bue peisene sine og det stinker røyk inne er jeg uheldig med vinden siden ventilasjonen drar lukta inn. Kan heldigvis da skru av ventilasjonen fra mobilen men hadde vært greit å slippe det. 

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Vi har nå brukt kullfilter på inntaket fra ventilasjonen gjennom vinteren. Jeg mener bestemt at det har redusert lukt fra peisrøyk og annet, selv om det fortsatt kan komme inn noe lukt når det lukter som verst utenfor og det er vanskelig å bedømme dette helt objektivt.

Så vi fortsetter nok slik, kullfilter på inntakslufta (ikke på luften innenfra) i vinterhalvåret.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.