Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vise tid for EU-kontroll i HS


Anbefalte innlegg

Tenkte å hente inn frist for neste EU-kontroll på bilen i HomeSeer. Da vil jeg også kunne sette opp eventer/varsler på dette.

URL: https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/kjoretoyopplysninger?registreringsnummer=BT23537 (tilfeldig reg.nr)

 

Har forsøkt å bruke Jon00 DataScraper til dette, men det fungerer ikke helt.

Ut fra det jeg fant på HS-forum, kan det tyde på at det er fordi datoene faktisk hentes med JavaScript og ikke ved pageload.

 

Er det noen andre som har fått til å hente dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste er vel å bruke GCalSeer og legge datoen manuelt inn i en kalender. (Google eller Outlook)

Lage et script, etter oppskriften fra @Guahtdim, som henter EU-kontroll fristen så lang tid på forhånd du synes er komfortabel.

60 dager f.eks.

 

De fleste av oss har ikke så mange kjøretøy at det blir uhåndterlig.

Host, hark...har selv 6 biler på tunet som alle skal følges opp med EU-kontroll, service, dekkskifte, reparasjoner, osv.? ???

Er jo 2 år mellom hver kontroll for normale biler.

 

Sikkert andre muligheter også.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha testet litt så ser det ikke ut for meg at informasjon hentes etter page load. Responsen fra linken din henter inn de dataene du ønsker. Jeg kjenner desverre ikke DataScraper så godt at jeg kan peke deg i korrekt retning for å få dette til.

 

Kanskje hvis du spør i tråden til Jon00

https://forums.homeseer.com/forum/3rd-party-developer-area/general-developer-discussion/jon00/88801-jon00-datascraper-script/page41

Han ser ut til å hjelpe, eventuelt så er det andre som hjelper.

 

Det du skal lete etter er 

<dl class="definisjonsliste"><dt>Sist EU-godkjent</dt><dd>11.11.2019</dd><dt>Neste frist for godkjent EU-kontroll</dt><dd>30.11.2021</dd></dl>

 

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke manuelle innslag i kalender, ja, men det er jo ikke like artig ?

 

Er heller ikke ekspert på DataScraper ?

Det er noe som gjør at jeg ikke finner strengen gjennom regexp på siden. Når jeg tester på regexp101, har jeg ingen problemer med å finne det.

Men, DataScraper finner det ikke. Når jeg setter parameter textFile=1, som gir output av siden som lastes (om jeg har forstått det riktig) er ikke elementene jeg leter etter med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfra får en yaml data. 

Jepp, min bil. Begynner å dra på årene.

 

!result
entries:
- reg_forsteg_norge: '20050816'
  siste_reg_dato: '20060823'
  merkekode: '1400'
  neste_pkk: '20210131'
  typegodkjenningsnr: '52340142000'
  modellbetegnelse: 320 D
  reg_aar: '2001'
  vrakpant_utbetalt: '0'
  understellsnr: WB..................
  bruktimportert: '1'
  typebetegnelse: 346L
  sist_pkk_godkjent: '20190103'
  farge: SØLV
  avreg_dato: '0'
  reg1g: '0809'

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stigvi skrev:

Nei, en direktelink viser bilens understellsnummer og er skeptisk til å publisere det på nett

Jo, men du kan jo faktisk sensurere ditt eget nummer fra linken. :)

 

Mest fordi jeg ikke fant noe direkte, bare at jeg kom til et sider som "for tiden har problemer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, stigvi said:

Som json eller yaml?

Nope, som ren HTML. Men når du har understellsnummeret på bilen din kan du gå til https://hotell.difi.no/?dataset=vegvesen/utek og søke på det og så får du muligheten til å lage yaml av resultatet som er spesifikt for din bil. 

 

Veldig mye jobb for å finne ut når du neste gang skal på eu-kontroll ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.