Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Varmepumpe


Anbefalte innlegg

Dette har vært oppe noen ganger.

Jeg har ikke hørt om noen som lar seg automatisere enklere enn å sende IR signaler til dem.

 

Det finnes flere enheter som kan sende IR signaler.

iTach som jeg bruker er fin fordi den er veldig flink til å spille inn IR signaler fra en fjernkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skryte av lilfire sin plugin, den fungerer strålende så langt. Til og med skreddersydde ikoner!

Innedelen til varmepumpen har en liten "boks" på siden, denne ble montert av VP leverandør. Denne snakker så trådløst med Verisure sin sentral som er tilkoblet ruteren, akkurat hvilket grensesnitt de opererer på aner jeg ikke. Syringen er selvsagt toveis, slik at endringer som gjøres med fjernkontroll eller i Verisure app oppdateres i Homeseer (frekvensen velger man i plugin, jeg har satt denne til 300 sekunder). 

 

vp.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jkanters skrev:

Kan man bruge verisure Plugin til En Homeseer med Linux (hometroller Zee)

 

Hei, ja linux er støttet, men dette er en av tingene som står igjen å teste på 2.4. Skal sies at pluginen er litt tung i drift så kan ikke svare hvor godt den gjør seg på zee. Kommer jo også ann på oppdateringfrekvensen du velger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, lilfire skrev:

 

Hei, ja linux er støttet, men dette er en av tingene som står igjen å teste på 2.4. Skal sies at pluginen er litt tung i drift så kan ikke svare hvor godt den gjør seg på zee. Kommer jo også ann på oppdateringfrekvensen du velger

 

Findes der er vejledning hvordan man installerer det på sin Hometroller Zee (som jo bare er en linux)? Ville meget gerne teste det af med min Yale Doorman lås der kører over verisure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Jkanters skrev:

Findes der er vejledning hvordan man installerer det på sin Hometroller Zee (som jo bare er en linux)? Ville meget gerne teste det af med min Yale Doorman lås der kører over verisure

 

Har ikke skrevet noe veiledning enda (Det er jo så kjedelig :P:(). Jeg kjenner ikke Zee, men antar du får tilgang til installasjonsmappa til HS på et vis? Det er isåfall bare å laste ned siste versjon (zip filen) fra LSoft.no og pakke ut til HS mappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gjelsvik skrev:

Har en 7-8 år gammel Panasonic, vil den fungere med denne løsningen?

 

Verisure.no

Sitat

* Passer til modellene: NZ9SKE, QZ9SKE, NZ12SKE, NZ18SKE, CZ9SKE, CZ12SKE, AE9PKE, AZ9RKE, HE12PKE, HE9PKE, HZ12RKE, HZ9RKE, HZ9RKE-4, NE12PKE, NE18PKE, NE9PKE, NE9PKE-1, QE12PKE, QE9PKE, VE12NKE, VE9NKE, VZ12SKE og VZ9SKE.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.11.2016 at 14:31, Fermate said:

iTach som jeg bruker er fin fordi den er veldig flink til å spille inn IR signaler fra en fjernkontroll

Supert, skal sjekke ut.

 

On 7.11.2016 at 14:37, Moskus said:

Men også en ZXT-120 fungerer også fint for de fleste IR-styrte varmepumper

Strålende, skal sjekke ut den også.

Man får jo ikke noe tilbakemelding her da, men bedre enn ikke noe :-)

 

 

Endret av Bananfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Moskus skrev:

... er det ikke på tide å få denne i Updateren? ;) 

Har fundet 

/usr/local/Homeseer/

 

Det rejser så problemet hvordan man får filen fra sin wimdows PC til homeseer boxen og hvordan man pakker den ud på homeseeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Jkanters skrev:

Har fundet 


/usr/local/Homeseer/

 

Det rejser så problemet hvordan man får filen fra sin wimdows PC til homeseer boxen og hvordan man pakker den ud på homeseeren?

 

laste ned .zip-filen direkte?

cd /usr/local/Homeseer/
wget -O /usr/local/Homeseer/ "[URL til zip-fil]"
unzip [filnavn.zip]

// hvis du ikke har unzip installert, kjør denne kommandoen først:

sudo apt-get install unzip

 

Endret av Håvardgj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, 2 spørsmål :)

Er ny på hjemmeautomasjon. Har satt opp enkelt oppsett med Aeotect multisensor og plugger til panelovner for varmestyring (som jeg ser de fleste andre i Norge også starter med). Kjører på PI3 domoticz z-wave. fungerer som det skal så det er bra.

 

Men har jo en varmepumpestående da. Ser tidligere i denne tråden at ZXT-120 har temp og IR sender/mottaker. 

Leser litt at den kan være tuklete med Domoticz.

1: Noen som bruker den på varmepumpe på Domoticz?

2: Er det verdt å kjøpe Homeseer for 120$ å installere denne på min RP3? Ser ut som det fungerer bedre og ser at mange av dere bruker HS.

 

Mvh

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, jhenrikb skrev:

2: Er det verdt å kjøpe Homeseer for 120$ å installere denne på min RP3? Ser ut som det fungerer bedre og ser at mange av dere bruker HS.

Det er MYE som fungerer i Domoticz, men du bruker nok mer tid på et oppsett.

 

Jeg tenker på det slik: Det finnes mange (veldig) gode open source prosjekter. Disse er gratis å bruke, men de er laget av entusiaster for entusiaster, så istedenfor å betale med penger så betaler du med tiden du bruker på oppsett og vedlikehold. Så hvis du har lite fritid kan HomeSeer fort lønne seg, selv om ikke det heller er bare intuitivt, det er jo en grunn til at HomeSeer-skolen finnes. ;) 

 

 

9 timer siden, jhenrikb skrev:

1: Noen som bruker den på varmepumpe på Domoticz?

Gjør ikke @Evelen dette, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Moskus skrev:

Det er MYE som fungerer i Domoticz, men du bruker nok mer tid på et oppsett.

 

Jeg tenker på det slik: Det finnes mange (veldig) gode open source prosjekter. Disse er gratis å bruke, men de er laget av entusiaster for entusiaster, så istedenfor å betale med penger så betaler du med tiden du bruker på oppsett og vedlikehold. Så hvis du har lite fritid kan HomeSeer fort lønne seg, selv om ikke det heller er bare intuitivt, det er jo en grunn til at HomeSeer-skolen finnes. ;) 

 

 

Takk for svar! Får vel teste ut først så kanskje bytte en gang senere. Enig med det du sier at det ikke er intuitivt og det ser ganske utdatert også. UI ligner litt på min hjemmeside fra ungdomskolen for 12 år siden ? men folk sier det er bra og worldwide community virker jo helt utrolig stort så regner med at det er det :)

 

Jeg har en Toshiba som har mange koder på "Code list" til ZXT-120 så burde vel gå fint.

 

God helg

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.