Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Varmepumpe


Anbefalte innlegg

Den ‎10‎.‎12‎.‎2016 klokken 20.12, jhenrikb skrev:

Enig med det du sier at det ikke er intuitivt og det ser ganske utdatert også.

Web-UIet er ikke iPhone-ifisert, nei. Men noen av oss synes det er en fordel. ;) 

Les HomeSeer-skolen (se signaturen min), så kommer du fort i gang. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den 11.12.2016 klokken 17.39, Evelen skrev:

Stemmer bra.

Fungerer helt uproblematisk her.

 

@jhenrikb

 

 

Halla igjen du.

 

Jeg har installert min på Domoticz nå etter å endelig ha fått den etter 5 uker ventetid :/

Satt den i "Always listening" mode og integrert den i systemet. 

Addet devicer som Temperatur og kjøle/varme termostat.

 

Eneste problemet jeg har er at jeg ikke får konfigurert den i det hele tatt via Hardware. Prøver å legge inn IR-koden men den klarer ikke oppdatere seg. Når jeg Refresher siden så er alt "Standard" igjen og IR-koden satt til "0". 

Dette har problemet har jeg hatt på noen andre Noder også men bare på noen få punkter som ikke betyr noe særlig så har ikke brydd meg om det. 

Også prøvd å endre .xml filen som ligger på Pi'en uten hell.

Fungerte din helt fra start?

 

Mvh

Henrik

Endret av jhenrikb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, jhenrikb skrev:

Halla igjen du.

 

Jeg har installert min på Domoticz nå etter å endelig ha fått den etter 5 uker ventetid :/

Satt den i "Always listening" mode og integrert den i systemet. 

Addet devicer som Temperatur og kjøle/varme termostat.

 

Eneste problemet jeg har er at jeg ikke får konfigurert den i det hele tatt via Hardware. Prøver å legge inn IR-koden men den klarer ikke oppdatere seg. Når jeg Refresher siden så er alt "Standard" igjen og IR-koden satt til "0". 

Dette har problemet har jeg hatt på noen andre Noder også men bare på noen få punkter som ikke betyr noe særlig så har ikke brydd meg om det. 

Også prøvd å endre .xml filen som ligger på Pi'en uten hell.

Fungerte din helt fra start?

 

Mvh

Henrik

 

Har du prøvd å endre parameter 27 ut i fra kodelisten til remotec? Det ligger noen inne men ikke sikkert de fungerer, gjør de ikke det må du legge inn manuelt ved å sette 27 til 000 for så å endre i parameter 25 om jeg husker riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Salvesen skrev:

 

Har du prøvd å endre parameter 27 ut i fra kodelisten til remotec? Det ligger noen inne men ikke sikkert de fungerer, gjør de ikke det må du legge inn manuelt ved å sette 27 til 000 for så å endre i parameter 25 om jeg husker riktig. 

Ja er der jeg får problemene. Konfigurasjonen fungerer ikke. Jeg plotter in Koder på parameter 27 eller gjør endringer andre steder.

Så går jeg helt ned i domoticz og trykker "apply configuration for this device". Men senere når jeg oppdaterer siden igjen så er alt standard igjen.

IR-koden er "0" på nytt alt annet standard. 

 

Litt frustrerende det der.

Temperatur sensoren ser ut til å være passiv også. Vist 22grader siste 10 timene (selv om termometer synker etter jeg skrudde av varmekablene). 

Men holder jeg hånden over temp-sensoren skyter den til værs.

 

Denne har vært skikkelig nedtur altså :( blææ

 

Noen som vil bytte ? =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jhenrikb skrev:

Ja er der jeg får problemene. Konfigurasjonen fungerer ikke. Jeg plotter in Koder på parameter 27 eller gjør endringer andre steder.

Så går jeg helt ned i domoticz og trykker "apply configuration for this device". Men senere når jeg oppdaterer siden igjen så er alt standard igjen.

IR-koden er "0" på nytt alt annet standard. 

 

Litt frustrerende det der.

Temperatur sensoren ser ut til å være passiv også. Vist 22grader siste 10 timene (selv om termometer synker etter jeg skrudde av varmekablene). 

Men holder jeg hånden over temp-sensoren skyter den til værs.

 

Denne har vært skikkelig nedtur altså :( blææ

 

Noen som vil bytte ? =P

 

Jeg hadde også en del knot med denne i starten, men etter jeg fant en annen utgave av manualen enn den som fulgte me så ble alt mye bedre. Men temp er som du sier horribelt, jeg bruker en netatmo som står i stuen som temp giver ift styring. Godt mulig en kan gjøre noe med at den sampler oftere eller ved en viss endring i temperatur men jeg har ikke sett noe mer på det enda. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jhenrikb skrev:

Eneste problemet jeg har er at jeg ikke får konfigurert den i det hele tatt via Hardware. Prøver å legge inn IR-koden men den klarer ikke oppdatere seg. Når jeg Refresher siden så er alt "Standard" igjen og IR-koden satt til "0". 

Prøv å legg inn IR koden direkte i OpenZWave kontrollpanel

Uten navn.png

(Kontrollpanel under Z-Wave-interface under Maskinvare)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Evelen skrev:

Prøv å legg inn IR koden direkte i OpenZWave kontrollpanel

 

(Kontrollpanel under Z-Wave-interface under Maskinvare)

 

 

1

Får feilmelding.

Samme skjer her også.

Tenker jeg returnerer den og får meg en multisensor hvis ikke jeg finner ut av det innen noen dager.

 

Har V1.6 forresten. Hvilken har du?

frustrasjonenselv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du viser til feilmelding i loggen har jeg forøvrig også dette, se følgende tråd:


Husker ikke helt hvordan jeg sjekket firmware versjon, men mener det var 1.8

Library Version:     6
Protocol Version:     3.42
Application Version:     1.20
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Evelen skrev:

Hvis du viser til feilmelding i loggen har jeg forøvrig også dette, se følgende tråd:


Husker ikke helt hvordan jeg sjekket firmware versjon, men mener det var 1.8

Library Version:     6
Protocol Version:     3.42
Application Version:     1.20
 

 

Haha nå fikk jeg nesten gåsehud

Leverer den tilbake mens jeg kan.

 

Ser nå jeg har samme versjon. V1.8, library 6 osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.11.2016 klokken 11.26, Bananfluen skrev:

Skal kjøpe luft/luft varmepumpe. Vil jo selfølgelig ha denne integrert så godt som mulig i automasjonen. Noen som har noen ideer om hvilke fabrikat osv. man burde gå for? 

Jeg har Mitsubishi og har planer om å bruke modbus for å styre den :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Moskus skrev:

Si i fra når du har fått det til, sikkert flere som hadde satt pris på en guide... :)

Det skal jeg gjøre, må bare sette meg litt inn i modbuspluginen til hs, har et par andre ting som skal kobles til via modbus også, bla en energimåler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Daikin, styring av den via "fjernkontroll" blir ikke pålitelig nok.

 

google fant ut at det finnes plug-in til HS3 som "kun" krever en spesiell kontroller-dings i pumpa.

 

Da kan jeg styre like trygt og bra som med iphone appen eller med original fjernkontroll.

 

Andre med Daikin her inne? Har ikke fått bekreftelse fra leverandøren enda, meb er optimist og gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.