Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Vurdering av type sentral


Murlough

Spørsmål

Hei, pr idag har jeg noe smart dingser hjemme. Men ikke noe som kontrollerer alt. 
jeg har i mange år vert fascinert og ønsket og få et smart hjem (økonomi har stoppet)

 

Men nå begyner dette og bli langt billigere og lettere tilgjengelig en før

 

 

Så da til mitt spørsmål, hva burde jeg velge? 
 

Har sett mest på Homey Pro

 

 

det som skal brukes/innstaleres i framtiden er

 

Philips hub og lys. (Har idag)

Roomba støvsuger (har idag wifi modell)

Apple TV og en god bunke Apple produkter (har idag)

 

i nermere framtid blir det trolig installert produkter fra fibaro (eventuelt noe lignende om anbefalt) 

og da alt fra dimmere, lys brytere, stikk og da i hovedsak Walli serien. 
 

vidre ønsker jeg og bytte alle termostater (koblet mot en skjerm/sentral i yttergang, ønsker da og få muligheten til og stille over en felles sentral(mobil/iPad) og direkte fra rommene

 

vidre blir det værstasjon, plante sensorer etc
 

div sensorer i huset. Både til Phue og fibaro er tanken for forskjellige oppgaver i huset 

 

Kommer også folie på vinduer som går fra blank til sort over strøm. Og dette ønskes også da og kontrolleres. Da med sensor Og programmering for enkelte senarioer. 

 

blir også oppgradering av hjemmekino med ny prosessor og forsterker ila neste 2 årene. 
 

 

så hva burde brukes? Vil homey pro holde? 
 

hvordan vil det eventuelt bli med fibaro? Lest da om at det ikke er mulig og oppgradere fastvaren til fibaro etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
17 minutter siden, Murlough skrev:

så hva burde brukes? Vil homey pro holde? 

Det er fort et spørsmål om hvor stort hus du har og hvor mange forskjellige "noder" du skal ha. Er det et hus på 120 kv.m. så går det sikkert fint. Er det på 350 kv.m. så hadde jeg vært litt mer betenkt...

 

18 minutter siden, Murlough skrev:

hvordan vil det eventuelt bli med fibaro? Lest da om at det ikke er mulig og oppgradere fastvaren til fibaro etc. 

Det er i praksis sant med mindre du har en Fibaro Home Center hub.

På den annen side har det ikke kommet noen fastvare-oppdateringer på noen år så det er ikke et problem i praksis. Fibaro Dimmer 2 er fremdeles noe som bør ligge langt oppe på vurderingslisten din. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
14 minutter siden, stigvi skrev:

Interessant. Har du noe mer info om slike folier?

De finnes i ulike versjoner. Den vanligste er mellom frostet og gjennomsiktig glass.

 

Etter det jeg har sett er ulempen med de som går mot sort er at de faktisk ikke blir helt sorte. Samt at når strømmen er på og filmen er gjennomsiktig så er de ikke helt gjennomsiktige, det er som å se gjennom et vindu med et tynt lag melk på (minus lukten, heldigvis), gjelder alle typer.

 

Men kult er det. Og jeg har noen vinduer jeg skal ha det på selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 timer siden, Moskus skrev:

De finnes i ulike versjoner. Den vanligste er mellom frostet og gjennomsiktig glass.

 

Etter det jeg har sett er ulempen med de som går mot sort er at de faktisk ikke blir helt sorte. Samt at når strømmen er på og filmen er gjennomsiktig så er de ikke helt gjennomsiktige, det er som å se gjennom et vindu med et tynt lag melk på (minus lukten, heldigvis), gjelder alle typer.

 

Men kult er det. Og jeg har noen vinduer jeg skal ha det på selv. :) 


Med de som går mot sort av riktig leverandør blir så og si helt sorte. Men viktigste er null innsyn. 
 

når folien er gjennomsiktig vil man oftest ikke se det. Og eventuelt er dem svak ringer bare så anbefaler og ha det over hele vinduet :) 

 

frostet versjon er til vurdering også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 timer siden, Moskus skrev:

De finnes i ulike versjoner. Den vanligste er mellom frostet og gjennomsiktig glass.

 

Etter det jeg har sett er ulempen med de som går mot sort er at de faktisk ikke blir helt sorte. Samt at når strømmen er på og filmen er gjennomsiktig så er de ikke helt gjennomsiktige, det er som å se gjennom et vindu med et tynt lag melk på (minus lukten, heldigvis), gjelder alle typer.

 

Men kult er det. Og jeg har noen vinduer jeg skal ha det på selv. :) 

 

Hvilke skal du kjøpe da? Høres veldig interessant ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
16 timer siden, Murlough skrev:

Med de som går mot sort av riktig leverandør blir så og si helt sorte. Men viktigste er null innsyn. 
 

når folien er gjennomsiktig vil man oftest ikke se det. Og eventuelt er dem svak ringer bare så anbefaler og ha det over hele vinduet :) 

Ja, hvem er det? :) 

De jeg har sett til nå, som koster en formue, er enda ikke helt der. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 time siden, Moskus skrev:

Ja, hvem er det? :) 

De jeg har sett til nå, som koster en formue, er enda ikke helt der. :( 


Sleit med og finne tilbake til den Facebook siden jeg lagra for 1 år sia -.- så prøvd og bla blant de 1000 sidene. 
 

men tror det var sontefilm om jeg ikke tar helt feil. 
 

sjekker neste gang jeg er innom kontoret på hva som var der :)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.