Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Wave Errors


Oddvar

Anbefalte innlegg

Feilsøker Z-Wave nettet på hytta og står litt fast :(

 

Jeg har denne feilmeldingen ved oppstart:

Feb-15 18:17:21 Z-Wave ErrorException initializing Security interface for Z-Wave: s2crypto64

Når jeg slår av og på en wall plug fra Homeseer får jeg de fire nederste linjene i loggen nedenfor.  Status på devicen i Homeseer endrer seg til Unknown.

Når jeg slår av og på med fysisk bryter på wall plug får jeg de to øverste linjene i loggen. Statusen på devicen endrer seg korrekt.

Jeg har 6 stk. wall plug. 1 Fibaro og 5 Telldus. Fibaroen og den ene Telldusen virker som normalt, mens 4 Tellus trøbler..

Feb-15 18:28:14 Z-WaveDevice: Inne Kjøkken Panelovn Set to ON
Feb-15 18:28:08 Z-WaveDevice: Inne Kjøkken Panelovn Set to OFF
Feb-15 18:28:04 Z-Wave ErrorFailed sending Z-Wave command to device: Inne Kjøkken Panelovn
Feb-15 18:28:03 Device ControlDevice: Inne Kjøkken Panelovn to On (255) by/from: CAPI Control Handler
Feb-15 18:27:59 Z-Wave ErrorFailed sending Z-Wave command to device: Inne Kjøkken Panelovn
Feb-15 18:27:59 Device ControlDevice: Inne Kjøkken Panelovn to Off (0) by/from: CAPI Control Handler

Noen som har tips? Har prøvd med en backup, disabled/enabled interfaces og slettet og lastet ned Z-wave plugin på nytt. Har også prøvd å ekskludere/inkludere wallplugen i loggen ovenfor uten at jeg får det til (skjer ingenting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.