Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Lay-Z pumpe med Wifi


Spørreskjema

Spørsmål

Ser at Lay-Z nå kommer med en pumpe som støtter Wifi, med egen app selvfølgelig. På spørsmål om denne støtter z-wave eller 433 wifi får jeg som svar at den kun støtter 2,4 GHz wifi. Betyr det at jeg ikke kan koble meg på med Telldus live som støtter 433 wifi? (hva er egentlig 433 wifi?)

 

https://www.lay-z-spa.no/lay-z-spa-reservedeler/117-reservedel-pumpeenhet-wifi.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
På 17.2.2020 den 12.30, Spørreskjema skrev:

Jeg fant en annen utenlands web side som forteller at den kan styres via Google Assistance. Så da er det vel ett lite håp om at den kan styres via IFTTT om ikke annet?
https://www.lay-z-spa.co.uk/getting-started

Nå er den iallefall bestilt, får se hvordan det går når den kommer i hus :)

Hei, har du fått pumpen? Jeg fikk min på tirsdag og får ikke koblet den på nettet, får "Feil passord" når jeg prøver å logge meg på. De trodde det var noe feil med pumpen så i dag fikk jeg en ny.. samme problem med den. Har du klart å koble den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg gav opp. Etter utalig kommunikasjon med Lay-Z og Bestway der ingen kunne forklare meg hva de selv skriver om Styring via Google, virker som dette kun var ett utspill fra en engelsk web side.. Men ser av support fra appen denne siden kommer opp, men jeg blir absolutt ikke klok på hva det menes da dette enkelt kobles til Google home... Men fra det punktet er det absolutt ikke min Google home som beskrives så jeg har gitt opp og bruker appen for alt den er verdt... Selv om den hadde vært automatisert sammen med bygningen hadde vært det smarteste den kunne gjøre. 

 

28 minutter siden, Chris_T82 skrev:

Noen som har kommet noe lenger med denne? Fikk den idag, og har fått koblet den opp.. har kun decompilet appen for å finne ut om det er noe api som er tilgjengelig, men ikke kommet noe lengre enda ?

 

/Chris

På 21.2.2020 den 14.18, NinaCeline skrev:

Hei, har du fått pumpen? Jeg fikk min på tirsdag og får ikke koblet den på nettet, får "Feil passord" når jeg prøver å logge meg på. De trodde det var noe feil med pumpen så i dag fikk jeg en ny.. samme problem med den. Har du klart å koble den på?

Ja. Min er oppe å går. Slet litt med det samme.. Måtte bare hoppe over dette da WiFi allerde var registert på pumpa. Du kan også prøve Bestway appen om ikke lay-Z appen virker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg fikk min Lay-Z Vancouver for et par dager siden. Status er nå implementert i HomeSeer, mangler bare styring av den. :)

 

0CE875A6-6CFC-4384-A49F-B98067033942.jpeg.22151da2ed78d7d8ae4a20b3d21ebe21.jpeg

 

Måtte forresten bruke Bestway-appen og den bruker Heatzy (som har åpent (og dokumentert) API). :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Jeg fikk min Lay-Z Vancouver for et par dager siden. Status er nå implementert i HomeSeer, mangler bare styring av den. [emoji4]
 
0CE875A6-6CFC-4384-A49F-B98067033942.jpeg.22151da2ed78d7d8ae4a20b3d21ebe21.jpeg
 
Måtte forresten bruke Bestway-appen og den bruker Heatzy (som har åpent (og dokumentert) API). [emoji4] 

Har du tips til å få koblet opp wifi? Har prøvd både ios og Android. Ruter/wifi 2,4 GHz fra Get og UniFi UDM..feiler hver gang.
Milano vår, men antar pumpa er lik.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
34 minutter siden, iceball skrev:

Har du tips til å få koblet opp wifi? Har prøvd både ios og Android. Ruter/wifi 2,4 GHz fra Get og UniFi UDM..feiler hver gang.

 

Jeg strevde litt jeg også, helt til jeg skjønte at man måtte tillate stedstjenester "mens appen er i bruk" (iOS), når den spurte om det. Og at man måtte bruke Bestway-appen, ikke Lay-Z-appen. Evt så kan du prøve motsatt, om det er Bestway du ikke får til å virke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
5 minutter siden, iceball skrev:


@ZoRaC Lyst til å dele fremgangsmåte for HS integrasjon? 😎


Er du på Linux? Jeg bruker er bash-script jeg fant på nett, men det forutsetter at du er på Linux… jeg bruker også MQTT (med mcsMQTT-plugin), har du det? Kan legge ut fremgangsmåten i så fall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
På 13.5.2021 den 16.45, ZoRaC skrev:


Er du på Linux? Jeg bruker er bash-script jeg fant på nett, men det forutsetter at du er på Linux… jeg bruker også MQTT (med mcsMQTT-plugin), har du det? Kan legge ut fremgangsmåten i så fall. :) 

Nope, W10 dessverre. Men, går greit egentlig. Etter flytting i fjor, så blir det endelig å få opp full z-wave styring av alt lys snart og styring av vannbåren varme, så da skal jeg klare å bruke appen til Bestway en stund. Blir nok av annet å bruke tid på de neste månedene. Plinger på om jeg får opp noe Linux greier en dag og masse ledig tid. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
46 minutter siden, Moskus skrev:

Hvis det er en API og/eller et bash-script så burde det jo ikke være umulig å scripte skikkelig? @ZoRaC poster sikkert innholdet. :) 


Ja, tenker å legge ut her i løpet av uka uansett. Mest for min egen dokumentasjon til senere. 😛 måtte gjøre en del endringer på scriptet for å få det til å funke… det er autentiseringen som er årsaken til at jeg ikke gadd å prøve å oversette det til et annet språk - man må sende en autentisering og får en token tilbake som er gyldig i 7 dager. Den må sendes med alle senere forespørsler. Ble for komplisert. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hei, har en slik Lay-Z sak med Wifi. Bestway appen fungerer ok.

Har noen en fungerende integrasjon mot Homeseer?

Hadde vært supert i disse ekstreme strømpris tider å kunne slå av varmen ihvertfall i de aller dyreste tidspunktene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
On 26/08/2023 at 16:41, Per Arne Bergli said:

Noen som vet om det går ann å skifte ut eksisterende pumpe til wifi pumpe uten å ha det på kontrollpanelet på enheten ? 

 

Har ett lay-z- spa maldivene

 

Dette kan vel være noe for de med modeller uten WiFi, uten at jeg har prøvd det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.