Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Device status blir til telefonnummer fra samtale på mobil..


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kan noen forstå dette? 

 

image.thumb.png.61cfa9daa3db5ec7cb49aafd59ab59fd.png

 

image.thumb.png.0e87f761a9f4e194efd1e8ccdd5f06f7.png

 

Jeg kan ikke forstå annet enn at dette må komme fra Tasker plugin, men det er ingenting i loggen og har aldri hatt tasks til å gjøre noe lignende dette.. Så jeg må si jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte?

 

Jeg har nå et titalls devices med sånn status, det er forskjellige telefonnummer på mange av de

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Moskus said:

Hva i all verden? Samsvarer endringen med innkommende/utgående anrop på telefonen?

 

 

Nja, det er jo folk jeg har ringt, men akkurat nå har jeg 5-6 forskjellige numre på ulike devicer, så jeg aner ikke om det er noe mønster..

 

5 hours ago, Moskus said:

(Regner ikke med at det skjer noe hvis du disabler Tasker Plugin?)

 

Dette er litt krevende å finne ut av ettersom jeg for det første ikke ønsker å disable Tasker plugin og for det andre da må manuelt følge med på alle devicer for å se om det kommer noen oppdateringer/endringer  i disse nummerne.

 

I utgangspunktet er det jo ikke noe problem annet enn en åpenbar datalekkasje som i seg selv ikke er bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, ZoRaC said:

Slå på logging i Tasker og se om den logger noe som korresponderer med tidspunktene neste gang det skjer?

 

Du tenker på "Tasker Debug"? Prøver det nå, så får vi se ila en dag eller to om det er noe interessent der

 

10 hours ago, Actibus said:

Be homeseer sende deg en pushover melding el. når en av devicene endrer seg, så kan du kjapt sjekke telefon 

 

 

Ja det virker litt tilfeldig hvilke devicer som endrer seg. Det er jo ikke noe jeg er inne for å se på daglig heller, så det er ikke lett å ha oversikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne profilen var av en eller annen grunn lagt inn som sample, og aktivert.. Det forklarer i alle fall device ID 11, men fortsatt litt usikker på hvorfor jeg har flere devicer som er sånn..

 

Noen som kan gi meg kodelinjen for å nullstille device string for device ID XX?

Screenshot_20200218-214644.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Fredrick said:

Denne profilen var av en eller annen grunn lagt inn som sample, og aktivert.. Det forklarer i alle fall device ID 11, men fortsatt litt usikker på hvorfor jeg har flere devicer som er sånn..

 

Noen som kan gi meg kodelinjen for å nullstille device string for device ID XX?

Screenshot_20200218-214644.jpg

 

Jeg mistenker at du vil finne en sammenheng mellom hvilken device og telefonnummeret som vedkommende ringte fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Guahtdim said:

Jeg mistenker at du vil finne en sammenheng mellom hvilken device og telefonnummeret som vedkommende ringte fra. 

Nei ingen sammenheng, men det var device ID 901/902/904 i alle fall (903 eksisterer ikke). Så der er det i alle fall et mønster.

 

I tillegg til 11 da. 

 

Nå er det nullsatt, så skal jeg la Tasker Debud være på i noen dager mens jeg overvåker situasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.