Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Oppkobling av system


Pss

Spørsmål

Hei, 

Pusser opp leiligheten og setter inn følgende utstyr: 

- Natron z-wave dimmer

- HeatIT z-wave termostat, men varmefolie 

- IKEA Fyrtur
- Fibaro Roller Shutter 3 til markiser. 

Tenkte å koble opp alt til Homey. Har elektriker som kobler til alt utenom Fyrtur. 
Elektrikeren ville ha en helt annen styringsenhet, og ville koble opp dette for meg. 
Om jeg venter til elektrikeren er ferdig, så kjøper meg en Homey. Er det noe jeg kan sette opp selv da, eller må jeg koble det til før enhetene settes inn i vegg/bryter. 

 

Takk for svar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
46 minutter siden, Pss skrev:

Natron z-wave dimmer

Namron?

 

46 minutter siden, Pss skrev:

Om jeg venter til elektrikeren er ferdig, så kjøper meg en Homey. Er det noe jeg kan sette opp selv da, eller må jeg koble det til før enhetene settes inn i vegg/bryter. 

Kjenner ikke Namron i detalj. Er det 

 

Vi har Fibaro Dimmer 2 stort sett som dimmere her. Da er det bare å trippelklikke på bryteren for å legge den til. Namron kan sikkert det samme.

 

Grunnen til at jeg velger Dimmer 2 er at da får du mulighet til å benytte en dobbeltbryter istedenfor kun en enkel. Denne doble bryteren (alle våre er slik) kan brukes til andre forskjellige funksjoner. F.eks. styre rullegardiner, velge mellom forskjellige modi av lys, etc.

 

Men hvis det er den dimmehjul du har, så kan WAF være av betydning. Alt har sine fordeler. :)

 

 

image.png

 

Det ser ut som om du kan inkludere den med å vippe av dekselet (dvs. hjulet") og deretter finne "Reset"-knappen, som tydeligvis brukes for inkludering og ekskludering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
23 minutter siden, ZoRaC skrev:


Håper du slipper å betale for den sentralen og tidsbruken? 


Kanskje litt dårlig forklart. Men de ville installere en annen enhet for meg. Jeg vil heller ha Homey, så takket nei til at de skulle gjøre det. 
Håper bare ikke jeg har gått på en smell ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
13 timer siden, Pss skrev:

Men de ville installere en annen enhet for meg.

Fibaro Home Center? Elektrikere pleier å være glad i den.

 

Det fine med Z-wave er at selv om du mot formodning skulle være misfornøyd med Homey, så kan du bytte ut også den. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 time siden, Moskus skrev:

Fibaro Home Center? Elektrikere pleier å være glad i den.

 

 

Ja, stemmer! Den var nesten dobbelt så dyr som Homey, og når jeg har lest litt rundt virker det ikke som de fleste er helt overbeviste om at det er løsningen man burde gå for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.