Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Dimmer 2 mot bryter med dimming


UlmTryg85

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi holder på å renovere en bolig, og ønsker å sette inn spotter på stue med mulighet for styring via app. Er litt på ukjent farvann, så håpte dere her kunne hjelpe litt:) regner kanskje med det er ett enkelt/dumt spm, men prøver meg likevel:)

 

Vi vurderer

- SG Juniorstar spotter:  https://megaflis.no/sg-gyro-dimtowarm-isosafe-matt-hvit-6w-led-2000-2800k.html?gclid=Cj0KCQiA-bjyBRCcARIsAFboWg1vXkbI97QJeTXMufPp6gePOwbY_I98Fqh-ZZxQYxQmanaRr5o8iHkaAphSEALw_wcB

 

- Fibaro dimmer 2    https://www.komplett.no/product/952917/hjem-fritid/smarte-hjem/smartbelysning/lysbrytere-og-dimmere/fibaro-dimmer-2?gclid=Cj0KCQiA-bjyBRCcARIsAFboWg1Vnmw_WdtWGDEPjmworQZH3F0pklVQcMviLKsLglqHk4AxW2Kr3-0aAu7CEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

- Samsung smartthings system

 

spm er da vedr bryter. Vi ønsker å ha mulighet til å styre lys via bryter i tillegg  til app. vi liker designet på:

- Heatit Z-Push   https://www.elektroimportoren.no/heatit-z-push-button-8-black/4512681/Product.html?Referer=googleshopping&gclid=Cj0KCQiA-bjyBRCcARIsAFboWg2Bg5A2r9Er86XxiMt_iJqwJobmbzBEbGhi_SzrXti0ow97h69QE3YaAry_EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Holdet det å ha denne bryteren, eller må vi også ha en standard fjærbryter som er  koblet mot Fibaro2 dimmeren, og videre sette opp HeatIT via appen? 

 

på forhånd takk for alle svar:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal fint kunne bruke Heatit Z-Push Button mot Fibaro Dimmer 2 utan vanleg ljosbrytar så sant det systemet du skal bruke støttar scenario og/eller assosiasjonar.

 

No er eg personleg slik skrudd saman at eg føretrekk å ha manuell backup på absolutt alt (i alle fall alt som må fungere i kvardagen), men her er folk ulike. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk for svar:) 

 

ja er kanskje greit å ha en backup også, men "utfordringen" er at bryteren er ved inngangen til stuen. Det er her vi ønsker Heatit bryteren også. Blir litt dumt å måtte ha 2stk brytere som skal styre spottene på samme plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha testet diverse over noen år så har jeg selv valgt å gå for Fibaro dimmer2 + z-push (Namron, Sunricher, Heatit - samme greia alle 3). Jeg synes Namron bryteren trigger endring umiddelbart og konsistent, og fungerer bedre enn vanlig vippe-bryter. Dessuten er det kjekt at du kan dimme opp/ ned ved å holde inne 1/0 respektivt og umiddelbart se at det dimmes riktig vei. I tillegg synes jeg det er kjekt og WAF vennlig med scenario-brytere. Jeg har forresten lagt "dymo label" på hver bryter (husk plast og ikke papir om du skal gjøre det).

 

Hva gjelder batterier har jeg 1stk på batteri og 2stk på strøm (har kobblet den til 3V DC strøm). Jeg regner vel også med at når de nye z-wave Gen7 varientene ruller ut så vil batterier vare nærmere 10 år på denne type device. 

Endret av borg1n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.