Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Billigste måten å styre io motor fra Somfy?


tvoismo

Spørsmål

13 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
On 08/04/2020 at 08:34, Moskus said:

... men fungerer den mot noe annet? Google Home i seg selv er jo bra, men er lite egnet til automasjon.

 

I teorien fungerer den mot Somfy sitt eget API.. jeg sier i teorien for alt jeg finner når jeg sender request til APIet er Connexoon hubben.. ingen av Sunea Screen IO motorene.. Har sendt en support forespørsel, men ikke fått noe svar enda. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Heisann!

Ville montere zip-screens med Somfy IO motorer og håp at de kan styres med Smartthings, og det egentlig finnes noe av Somfy men ser ikke IO.

Er eneste løsningen Tahoma gateway? Det er fullstendig moronisk, å måtte bruke en egen gateway for hver enkel "smart" ting :/
Skal heller betale 1000 kr mindre per motor og ta Somfy LT istedet og montere en smart switch i koblingsboks  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Har omsider fått orden på Connexoon huben. Problemet var vist at IO motorene var feilkonfigurert og at Somfy sitt Open API kun støtter disse motorene når de er konfigurert som screens og ikke markisemotorer... Tok 5 minutter å fikse, men krever programvare og en tilkoblingsboks som kun montøren har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hei igjen,

Det blir lysere, får ikke sove og det er på tide å bestille zip-screens 😅

Somfy IO er ikke aktuelt for den krever eget hub, bare møkk ... så skal helst prøve med Somfy LT og en roller shutter.

Jeg har Smartthings v3 hub og jeg undrer om det funker med Fibaro Roller Shutter 3? Litt vanskelig å finne det ut.

Kanskje noen andre alternativer til styring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.