Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Billigste system med z-wave


MrE

Anbefalte innlegg

Hvis du vil kjøpe nytt tipper jeg Samsung SmartThings Hub V3 og en Raspberry Pi 3B+ med en Z-wave stick som kjører Home Assistant ender opp på ca samme prisnivå. Samsungen har da også Zigbee, men styres via cloud. Home Assistant er gratis og ganske enkelt å sette opp, men krever mer innsats enn Samsung sitt system.

 

Profilen din sier at du bruker HomeSeer da, så da har du allerede system? Kanskje du kan spesifisere litt mer hva du ønsker å gjøre, og hva du allerede har. Hvis du allerede kjører HomeSeer vil du jo bare trenge et Z-wave interface som f.eks Aeotec Z-stick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Det blir nok en smartthings, ser denne har z-wave integrert. 

 

Reiser hver uke i jobben min, og da mandag-torsdag. Behovet for å fjernstyre radiatoren i stuen blir da for stort til å ignorere - altså å kunne skru ned temp mens jeg sitter på flyplassen Mandag morgen - og skru opp temp mens jeg er på vei hjem Torsdags kveld. Det er kun radiatoren jeg ønsker å styre - ingen lys, termostater, sensorer.

det er 2 alternativer som ser mest aktuelle ut;

1. Danfoss radiatorventil som kommuniserer på z-wave og en samsung smart things - da får jeg den også inn i tibber..

2 netatmo raditorventil og netatmo hub. Usikker på om jeg får den inn i tibber, men hovedønske er bare å få styrt radiatoren..

 

@Preference På hytta derimot, kjører jeg homeseer med alt som hører til pluss litt til .. Men er ikke oppdatert på andre systemer/hub enn homeseer, derfor lurer jeg på hvilket system som er det simpleste i pris og forsåvidt funksjonalitet. Jeg ønsker ikke smarthus hjemme - det er nok med hytta. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.