Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

4G abonnement til "ring hytta varm"


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle montere en 4G router på hytta hvor det er tilkoblet en Hubitat hub som skal styre 4x varmeovner.

Trenger da ett abonnement til denne routeren.

Dataforbruket tror jeg vil bli svært lite. Så jeg prøver egentlig å finne billigst mulig abb til denne routeren.

Ser Oncecall har ett abb som heter Baredata med 0GB for 0,- pr mnd.

Man kan kjøpe "Autopakka 1GB" for 69,- pr mnd og den er aktiv i 1mnd, det vil si at abb koster da 69,- pr mnd så sant jeg ikke bruker 1gb.

Noe jeg ikke tror jeg gjør.

 

Finnes det noen billigere måte å gjøre det på?

Ser at bl.a. Telenor tilbyr M2M abb, men ser ut som dette er for bedrifter så jeg sliter litt med å finne priser.

 

Noen som har tips? Eller har jeg funnet beste løsning?

 

Tvillingkort på mitt eksisterende abb går dessverre ikke da jeg allerede har makset ut antall kort (båt og pad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 9.08, Dreuf skrev:

Tenkte jeg skulle montere en 4G router på hytta hvor det er tilkoblet en Hubitat hub som skal styre 4x varmeovner.

Trenger da ett abonnement til denne routeren.

Dataforbruket tror jeg vil bli svært lite. Så jeg prøver egentlig å finne billigst mulig abb til denne routeren.

Ser Oncecall har ett abb som heter Baredata med 0GB for 0,- pr mnd.

Man kan kjøpe "Autopakka 1GB" for 69,- pr mnd og den er aktiv i 1mnd, det vil si at abb koster da 69,- pr mnd så sant jeg ikke bruker 1gb.

Noe jeg ikke tror jeg gjør.

 

Finnes det noen billigere måte å gjøre det på?

Ser at bl.a. Telenor tilbyr M2M abb, men ser ut som dette er for bedrifter så jeg sliter litt med å finne priser.

 

Noen som har tips? Eller har jeg funnet beste løsning?

 

Tvillingkort på mitt eksisterende abb går dessverre ikke da jeg allerede har makset ut antall kort (båt og pad).

Jeg ville gått for data sim, både Telenor og Telia støtter 2 datasim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 9.08, Dreuf skrev:

.Noen som har tips? Eller har jeg funnet beste løsning?

 

Tvillingkort på mitt eksisterende abb går dessverre ikke da jeg allerede har makset ut antall kort (båt og pad).


Bruker du båt og hytte samtidig?

Ellers er jeg veldig fornøyd med Telia’s ung-abonnement som gir fri stream på Spotify. Hadde et slikt SIM-kort i Volvo’n som gjorde at jeg streamet så mye jeg ville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytta og båten brukes ikke samtidig.

Men upraktisk å kjøre 4 timer opp på hytta og montere simkort, for så kjøre hjem å skru på varmen ;)

Internett forbruket har jeg kontroll på, men skulle bare hatt billigst mulig datakort...

Ser ut som det blir Onecall for 69 pr mnd.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker happybytes https://happybytes.no/bare-data/ på hytta.

Med tre daglige eposter med temperaturstatuser og ett daglig bilde fra webcamera, og litt annet bruk, ligger det på ca kr 70-80 pr mnd. Ved mer bruk øker prisen forholdsvis raskt, men det er ingenting som må aktiveres - det er tilgjengelig til enhver tid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.