Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Forskjellige Modus på Fibaro RGBW kontroller


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Fibaro RGBW kontroller for å styre led strips som jeg tilfeldigvis hadde liggende, ønsket å henge de opp slik at de kunne varsle på forskjellige begivenheter som feks blinke om jeg hadde glemt å lukke bod dør ute. Det var enkelt å koble den til, men ett ork uten like for å få den til å vise farger og modus., i en setning så virket ingenting ut av boksen. har søkt rundt og finner andre med samme problem men uten noen løsning så jeg legger derfor inn hvordan det løste seg for meg, og nå sikkert for mange andre også. Det viste seg overraskende nok at jeg kunne stille farge på lys fra appen, men ikke web grensesnittet, så slik sett fikk jeg på en måte stilt om til en farge. Men å skifte mellom flere farge og modus var fortsatt ikke logisk mulig ettersom jeg ikke viste hvilken node var hvilken farge. Jeg tok til slutt kontakt med Telldus support, og forventet egentlig bare det samme svaret jeg fant alle andre steder, dette går ikke. Support fikset allikevel hele greia, de satte fargene på nodene og laget et LUA script slik at jeg nå kan varierer mellom farger og modus. Skriptet finnes her: https://github.com/telldus/tellstick-lua-examples/blob/master/zwave/Fibaro/RGBW-Controller_set-mode.lua og anbefaler andre til å legge inn fargene på nodene  - selv om jeg ikke vet hvordan finne dette ut, men det virker i vertfall når det er innstilt korrekt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.