Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nyheter hos Futurehome


Anbefalte innlegg

Det har stått på sidene til Futurehome de siste dagene at det skulle komme noe nytt med nedtelling og greier.

Jeg ser at sidene er frisket litt opp og at det ble sluppet en sak på E24 om avtale med Elkjøp akkurat i det nedtellingen gikk ut.

Men det ser også ut som de har sluppet en ny hub med støtte for både Z-wave og Zigbee? Eller er denne "gammel"?

Ser ut som forskjellen her er at de bytter ut EnOcean med Zigbee. Fant ingen artikkel om den spesifikt, men det høres jo ganske greit ut med støtte for de to største Z-ene?

Endret av Reidar Gjertsen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Reidar Gjertsen skrev:

Jeg er ikke noen ekspert i dette, men jeg trodde Z-wave og Zigbee i en rimelig hub var for godt til å være sant? Hvorfor holde seg til en av de når man kan ha begge? ?

Det er langt fra unormalt. Både SmartThings og Homey har dette innebygget i sine hub'er, og HomeSeer og HomeAssistant (som i utgangspunktet ikke er hub'er) integrerer begge deler helt utmerket.

 

Det er mer FutureHome som er trege... ;) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Garegaupa skrev:

Her er eit opptak av lanseringsamlinga som Futurehome hadde i førre veka for dei som er interessera i det: https://www.youtube.com/watch?v=PucgjveA_7M

 

Dette var en helt super video! Mye gode nyheter her fra FutureHome :D Har veldig stor tro på dette firmaet og håper de fortsetter å videreutvikle sine produkter på denne måten :) 

Og er ikke støtte for Yale Doorman ganske stor nyhet her til lands? Er det noen andre enn Verisure som har støttet dette til nå? :D 

De sa vel ikke når denne modulen kom, og jeg fant heller ikke noen forhåndsbestilling som han snakket om. Men det er hvert fall på gang :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte nesten prøve en til pendelerboligen. Det gikk helt smertfritt å få alle vårt enkle oppsett med ikeapærer, adaptere og slikt over, mine enkle automasjoner og moduser fungerer også. Fungerte fint å resette devicene og så legge de til igjen via appen uten å flytte noen av de nær hub også. Fikk dog ikke oppdatert hub til ny versjon av SW så jeg vet ikke om de småtingene som ikke virker er grunnet ny bruker, gammel sw eller noe annet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Garegaupa skrev:

@Kubiskisk: Der er ei oppdatering til huben som ikkje let seg installere per i dag, dette er ein kjend feil. Det er kanskje denne du tenkjer på, den som du finn via den nye appen?

Takk, Ja det er det ser jeg nå på "slack", men kun kunder som søker grundig ? finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.