Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Merkelig problem. Mottar data, men kan ikke sende kommandoer


Terje Klungervik

Anbefalte innlegg

Prøvde å ordne usb over ethernet på en raspberry pi. I den anledning så tok jeg ut Aeotec sticken fra serveren og satte den i raspberryen. Prøvde å opprette en usb over ethernet fra serveren til pi, men det fungerte ikke. 

Satte så sticken tilbake til serveren og nå klarer jeg ikke å styre huset. 

Den får data inn via loggen. Hvis jeg manuelt skrur av lyset på kontoret så sier loggen at lyset har blitt satt til 0%. "

feb-27 22.19.05   Z-Wave

Device: Kjeller Kontor Watts 1 Set to 0 (0 Watts)"

 

Men prøver jeg å styre lyset via HS så skjer det ikke noe. 

I loggen så står det følgende: 

feb-27 22.09.39   Device Control

Device: Kjeller Kontor Dimmer taklys to Off (0) by/from: CAPI Control Handler

 

Men det skjer ingenting.

 

Hva kan være galt?

Har prøvd følgende. Restartet hele serveren. Disablet sticken. Slo den på igjen. Slettet sticken og la den inn igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør meg hvordan jeg klarte å fikse det. Jeg gjorde følgende. Tok en hel-backup og installerte hs3 på en annen maskin. Satte sticken i den maskinen. Hadde samme problemet.

Tenkte å sjekke om jeg kunne ekskludere og inkludere en node. Brukte ztool appen og klarte å ekskludere en node. Så begynte hs3 og sjekke alle nodene og fikk ikke kontakt med noen. Plutselig så begynte den å adde nye noder av seg selv. 

Ettersom det var litt viktig å få igang varmen i huset så sjekket jeg nodene og fant etter litt detektivarbeid hvilke noder som styrte varmen. Satte på varmen på huset og var fornøyd med det.

 

Satte sticken tilbake til originale serveren og startet HS3. Plutselig så kunne jeg styre alt som tidligere igjen. Meget merkelig greie. Er bare super happy at jeg slipper å ekskludere og inkludere 70 noder rundt omkring i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.