Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Har en 32A Schneider wallbox til lading av bil, som jeg idiotisk nok fikk installert av Fortum. Den "smarte" boksen er dermed bare smart hvis man betaler ekstra til fortum for tilgang til strømstyring. Jeg vet det er mulig å fjerne 4G-modemet fortum har installert og erstatte det med kabel eller Wi-Fi, men finnes det andre måter å styre boksen på, samt få inn data om forbruk? Jeg er primært ute etter automatisk start og stopp basert på strømpris og forbruk i resten av huset (har opplevd et par ganger at sikringen går under lading, så dette er egentlig mest viktig).

 

Vil for eksempel Aeotec Heavy Duty Smart Switch kunne brukes til annet enn manuell styring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, zero_talent said:

Vil for eksempel Aeotec Heavy Duty Smart Switch kunne brukes til annet enn manuell styring?

 

I utgangspunktet er dette en av/på bryter. Ikke noe intelligens i den i det hele tatt, men av/på kan styres ved hjelp av z-wave.

Systemet som styrer den over z-wave kan derimot ha litt mer intelligens.

 

Jeg synes det er feil å kalle den en "smart" switch. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.