Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

IP kamera og felles app


Novise

Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt inn 4 rimelige kameraer på AliExpress.

Disse fungere topp, men da det er to forskjellige fabrikat må jeg bruke to forskjellige apper for å styre dem. Er det noen som har tips til en nettside OG app som funker på flere fabrikat. Jeg finner jo selvsagt IP adresser osv og kan fint administrere dem via web. Men har altså foreløpig ikke funnet en felles plattform til disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Moskus skrev:

Støttes. Det eller Netcam Studio.

OK, takk for svar. Begge koster litt, sikker på at disse tar kamera uavhengig av fabrikat?

 

Jeg har testet P2P client IPCamera på pc, og der får jeg ikke lagt inn kamera fra JOOAN, men de andre to av fabrikat JENNOV funker helt fint.

 

De ser tilsynelatende like ut, men JOOAN funker kun på iCSee og de andre to på CamHi appen.

Forstår ikke helt hvorfor disse ikke går om hverandre i appene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Novise skrev:

Begge koster litt, sikker på at disse tar kamera uavhengig av fabrikat?

Nei, det ER avhengig av kameraet, det er derfor @Trash2000 hintet om å finne URL til bilde-streamene.

 

13 timer siden, Novise skrev:

Forstår ikke helt hvorfor disse ikke går om hverandre i appene.

Fordi de kan være laget sånn. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle IP kamera har en bilde-stream, spør Google om ikke annen dokumentasjon finnes. Om du finner streamen for et lignende kamera, så prøv den. Mange kamera har ONVIF og vil kunne søkes opp direkte fra BlueIris.

 

Om det kan være til noe hjelp så ser oppsettet slik ut BlueIris, dette er et rimelig kurant Vivotek kamera men er satt opp som Generic selv om BlueIris har oppsett for akkurat dette kameraet (maaange år siden jeg satte opp dette så jeg husker ikke hvorfor jeg valgte Generic).

BICam.jpg.877e9af28a3e1eb87bd4d6dbed91a587.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SveinHa skrev:

Alle IP kamera har en bilde-stream

... men ikke alle IP-kameraer gjør den tilgjengelig for sluttbruker, dessverre. :( 

 

Det kan være at det faktisk ikke er mulig med noen kameraer. Jeg har en liten eske med bomkjøp selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.